Iz volkovega b(r)loga

Oprostite, ali govorite primorsko?

Zgrožen do solz

Komentiraj

Objavil/a Alex van der Volk 19.08.2011 ob 15:46 ob 15:46 pod Nenavadni klepeti, Volk in Volkec, Žlica pelina

Ko sem svojemu (zdaj že enajstletnemu) Volkcu pred kakšnim letom dni ustvaril Facebook račun, sem to storil v dobri veri, da se bo prav s pomočjo zloglasne modre spletne strani kot prvo naučil uporabljati računalnik, kot drugo pa bo dejansko imel neko stvar za katero bo moral skrbeti. Za svoj Facebook račun pač moraš skrbeti, sicer kmalu postane smetišče vseh mogočih aplikacij, ki jih še posebej desetletni mulčki čisto nevede kliknejo.

In čeprav sem se sprva z Lisico (bivša žena in Volkčeva mama, če ste slučajno pozabili) precej boril, da bi Volkec lahko za svoj račun skrbel sam, saj mu ga je enostavno zaplenila in začela z njim upravljati sama, sem, oz. sva na koncu dosegla svoje. Račun je pač njegov, zanj mora skrbeti povsem sam in nihče drug, odrasli pa mu lahko zgolj pomagamo in svetujemo.

Tako si je v dobrem letu dni nabral cel kup aplikacij, »lajkal« ogromno drugih spletnih strani in javnih oseb, kar sem večinoma redno tudi nadzoroval, poleg tega pa je zraven seveda prišlo tisto, čemur je Facebook tudi namenjen – na enem mestu zbrati vse znance, kar so v njegovem primeru (poleg sorodnikov) seveda sošolci.

In vse do današnjega dne sem bil prepričan, da stran tako mojemu Volkcu kot ostalim njegovim sotrpinom in sotrpinkam prinaša zgolj veselje in zabavo. Lahko si torej mislite, kako zgrožen sem bil, ko sem se pred kakšno urico vrnil iz trgovine in Volkca našel za računalnikom (na katerem je bil z dovoljenjem, konec koncev so še vedno počitnice) med klepetanjem z enim od sošolcev…No, preberite si sami.

Sošolec: đe si

Volkec: tukaj pri očetu

Sošolec: aa pr tati al kej in kej delaš

Volkec: igram city vile gradim mesto

Sošolec: aaaajoj a se kej učiš

Volkec: neee

Sošolec: bravo in pamet u glavo

owww imaš rad (ikona nečesa kar je po mojem mnenju pingvin)

Volkec: ti se učiš

Sošolec: nee

Volkec: kaj je to

ta pingvin

Sošolec: pingvin bebec

ja

kaj pa (ikona nečesa kar bi lahko bilo robot ali duhec)

Volkec: kaj je to robotova glava

Sošolec: jaaaaaaaaaaaaaaaa:v :V

Volkec: kaj se ti je zgodilo

Sošolec: zakej govoriš ku juda neka

Volkec: kdo je to

Sošolec: tisti is star wars zeleni lulček

Volkec: ne gledam star wars

Sošolec: kej pa gledaš (ikona človeškega obraza) bobra

Volkec: kdo je to

Sošolec: pi*da (beseda je bila dejansko cenzurirana) si prizadet al kej

justin bieber

Volkec: aaaa nisem vedel

Sošolec: zakej govoriš tko knjižno lulček

Volkec: nevem

Sošolec: dej govori tvoj jezik

Volkec: kakšen

Sošolec: tak ku jst

in preklinji ku u šoli (tu sem mislil, da me bo kap)

Volkec: ga nemarammm

Sošolec: ku lažeš kej piješ tablete proti preklinnjanju

Volkec: neeeeeeeeeeeeeeeeeee

Sošolec: govori al te zadavim ko boš spaw

Volkec: kaj

Sošolec: ti bom daw bombo u ret

Volkec: hhhaahha

Sošolec: al te bom ukriznu ku (ikona morskega psa)

odloč se

dej no care

al si piflar

Čeprav bi bilo nedvomno zanimivo videti kako bi se ta pogovor nadaljeval, sem tisti trenutek k sreči prišel domov in se zgrozil v istem trenutku, ko sem pogledal na ekran. Za hip sem sicer hotel vreči Volkca z računalnika in mu brez nadaljnjega pogajanja zbrisati (ali vsaj deaktivirati) račun, nato pa sem se po parih sekundah odločil, da se vmešam in pogovor nadaljujem sam…

ow govori (Volkec tega seveda ni mogel narediti, saj sem tisti trenutek njun pogovor od začetka bral jaz)

u šoli te bom prelomu na pol

Volkec (jaz v njegovem imenu): Ne pa ne boš.

Sošolec: phahahahaha!!!!!!!!!! ta je bla dora

Volkec (jaz v njegovem imenu): Kdo te sploh uči tako lepo govoriti, (zaradi varstva osebnih podatkov mladoletne osebe cenzurirano ime) ?

Sošolec: tvoj tata

Volkec (jaz v njegovem imenu): ne, jaz te pa že ne učim takšnih grdih besed. Še Volkca (uporabljeno je bilo seveda njegovo prave ime) ne, kaj šele drugih otročičkov.

To je le pomagalo, saj se je sošolec, očitno krepko šokiran nad dejstvom, da se je na drugi strani ekrana pojavila odrasla oseba, ekspresno hitro izgovoril, da mora na kosilo.

Sam pa sem bil zgrožen malodane do solz. To, da enajstletni mulčki svobodno kršijo vsa pravila slovnice, da ne uporabljajo ločil in da se pogovarjajo v spakendranščini (oz. v »svojem jeziku«, heh), bi nekako že preživel pa še to s težkim srcem. A tale pogovor ni bil samo maličenje njunega materinega jezika, ampak je bilo v njem že najti čisto prave grožnje. Sicer le-te prej ko slej niso bile mišljene pretirano resno, ampak vendarle.

Kot da tudi to ne bi bilo dovolj pa mi je kristalno jasno, da tukaj ne morem ukreniti popolnoma ničesar. Dotičnega sošolca bo zagotovo še najmanj štiri leta videval veliko večino leta in četudi ga odstranim (oz. odstraniva) iz seznama prijateljev, to ne bo pomagalo popolnoma nič. Povsem brez haska bi bilo tudi tako rigorozno dejanje kot je ukinitev facebook računa. S tem bi bržkone celo naredil več škode kot koristi, saj bi Volkca internetno izoliral od sovrstnikov, kar bi mu bolj škodilo kot koristilo. Seveda se zelo dobro zavedam, da tudi Volkec ni nedolžna ovčka, konec koncev je minulo šolsko leto domov prinesel lep kupček »kazni za starše«, torej podpisov, med drugim tudi zaradi neprimernega besednjaka, ampak v primerjavi z ostalimi je očitno njegovo obnašanje precej vzorno. Najbrž mi resnično ne ostane drugega kot da se sprijaznim, da enajstletni mulčki niso več drobcena, nedolžna bitja, ki nikomur ne želijo nič slabega, pač pa že napol pubertetniški otroci, ki znajo preklinjati kot furmani, se pretepati kot huligani in zmerjati kot…no, kot že kdo, vsekakor pa bo Volkec odslej vsako minuto, ki jo bo preživel na internetu podvržen še veliko bolj strogi kontroli kot do sedaj.

  • Share/Bookmark
 
93 odgovorov na “Zgrožen do solz”
  1. Issi - 19.08.2011 ob 16:04

    :) Wellcome to the world of parents of teengers. In večkrat si preberi svoj zadnji stavek – ti bo lažje.

  2. bata - 19.08.2011 ob 16:05
    bata

    OMG, a tko se mladiči pogovarjajo pri vas?

    Sem čist paf…

  3. Issi - 19.08.2011 ob 16:14

    No, še nasvet – če dovoliš; ne vmešavaj se več v njegove pogovore. Vsaj ne tako očitno. Raje se pogovori z njim in naj sam konča tak pogovor. Postavi se v njegovo kožo, bi bilo tebi v njegovih (ali primerljivih)letih sprejemljivo, da se nekdo od odraslih vmeša v tvoj, recimo telefonski pogovor in te “brani”? Najbrž ne in verjetno bi pokasiral zaradi tega še najmanj kakšno zbadljivko o “mamini mazi”. Pa čeprav bi bilo v tvoje dobro. Mislim, da je Volkec dovolj pameten fantič z očetom, ki ima srce in glavo na mestu in bo verjetno kakšen pogovor in nasvet, kako ravnati v takem primeru, zadostoval in obrodil sadove. Koneckoncev se mora naučiti ločiti zrno od plev in kako se v določeni situaciji znajti, braniti, zmazati ali umakniti.

  4. pepi65 - 19.08.2011 ob 17:35

    mislim, da si eden redkih, ki opravljajo tak nadzor..pa ne mislim, da je to narobe…..Še več nadzora je treba in fanta poučiti in pripraviti na ta krut svet. Glede na vsakodnevne komentarje pri novicah je opaziti, da se tudi starejši ne znajo več prav pogovarjati… slovnično pisati , da ne govorim o razgledanosti. Bi pa bilo fajn… verjetno je tudi tvoj Volkec v tem…, da se ukvarja s športom, tam bo potem spoznal sebi primerne in bo sšasoma FB dal na stran.

  5. toro - 19.08.2011 ob 17:37

    Pazi se ;) Lahko te mulo na drugi strani malo staršem potoži, ti pa te prijavijo kot onega ki ima “rad” otroke.

    Kako pa naj policija ve, da se nisi od začetka predstavljal kot Volkec.

    Zdaj pa jim ti razloži, da nisi odprl facebook računa, samo za to da sinove prijatelje na limance vabiš ;)

    Cenzura je lahko draga stvar!

  6. Judita - 19.08.2011 ob 17:44

    Pozdrav! Buljenje je bilo že v času, ko sem bila jaz v šoli in biti priden je pomenilo, da jih boš pač fasal, mislim, da se zdaj še stopnjuje in tudi v šoli v UK je tako,če bi jaz bila zdaj v šoli, bi prosila, da me premestijo, kjer so najbolj pridni, sicer pa mislim, da se v šoli nič ne naučijo dobrega, razen če so tako močni, da znajo mimo vsega tega in se še učit…..sicer te pobere….mislim, da je v šoli preveč teorije in da bi moralo biti več prakse, praktičnega dela…kdor si lahko privošči domačo šolo je seveda to bolje in hodit ven samo na tečaje ali v športni center……potem pa volontersko delo v podjetjih, da se naučijo delovnega stresa, kolektiva itd….veliko veščin naučit kako premagovat konflikte…. in formirati skupine, kjer se bi promoviralo pozitivno obnašanje…..

  7. Volkova žena - 19.08.2011 ob 18:02

    “Kako pa naj policija ve, da se nisi od začetka predstavljal kot Volkec.”

    V bistvu z lahkoto dokaže, da ni od vsega začetka pisal on. Izpisek bančne kartice plus račun iz trgovine. Ne more Volk istočasno biti v trgovini in klepetati na FB kot Volkec. Sicer pa v pogovoru ni nič takšnega, zaradi česar bi lahko mulo kogarkoli obtožil “pretirane” ljubezni do otrok. In ker v šoli, če sodim po tistem, kar včasih omeni Volkec, pa se potem takoj povleče nazaj, da ne bi povedala očetu in on učiteljici, ni tako malo stvari tipa “treščil ga je z glavo ob zid”, “porinil ga je ob tla in potem vlekel”, “nalašč mu je žogo vrgel v nos” … Jaz sem bila večkrat zgrožena nad nasiljem, ki se tam dogaja. In ta prelomu na pol ni bil samo hec. Je pa res, da moraš otroka do neke mere pustiti, da se sam brani. Pa saj tudi se.

  8. Sakir - 19.08.2011 ob 18:21

    Da prvo razčistim, nočem ti govorit, kako moreš vzgajat svojga otroka, dajem ti samo nasvet.

    Bolj boš zategnu zanko nadzora okol njegovga vratu, bolj bo uhaju med vrsticam, govorim iz lastnih izkušenj in ko bo vlak zdrvel iz tirov, brez da boš sploh vedu za to, bo že najbrž prepozno za karkoli, kot se usest v temi in se dejansko zjokat.

    Sooč ga s svetom ki ga čaka za vrati in ga dobr prprav na vse stvari, pa naj bojo še tako trde in grozne. Ne pozab pa da on ni ti in da odrašča v drugačnem svetu, kot je sprejel tebe v njegovih letih. Potegn črto, ampak ne varuj jo za vsako ceno. Predvsem pa naj se zaveda, da ma ne glede na vse za vrati dom in zaupnika, ki ga ne bo obsoju za nobeno stvar, kar pa je vrjetn še najteži.

  9. Milena - 19.08.2011 ob 18:24

    Ja, naredi iz njega socialnega invalida, zavij ga v vatko, da se revček ne bo pokvaril in polomil. To je lažje, kot pa pogovarjati se z njim, si vzeti čas zanj. Vsega je kriv internet, igrice, televizija, slaba družba, nekoč smo vsi živeli v sožitju in spravi, kajne?

  10. IZTOK GARTNER - 19.08.2011 ob 18:40
    IZTOK GARTNER

    Ne vem no, mislim, da malo pretiravaš. Pač mulci se na tak način zezajo. Tudi mi smo se, seveda ne preko facebooka, ker ga ni bilo, a vseeno. Saj menda nisi mislil, da se bosta menila o lepem vremenu in v knjižni slovenščini. Pač zajebancija, nič takega. Lahko bi bilo stokrat huje.

  11. oolong - 19.08.2011 ob 18:43

    Meni se zdi, da je to pač večinska oblika komunikacije mladostnikov. To se pa še bolj pozna pri kratkih sporočilih. Očitno sogovornik Volkca pač nima kaj za povedati. Mi je pa zporno koliko je dominanten.

    Čaki, da se naučijo kratic ;) POS pomeni Parents On Sight

  12. tomi - 19.08.2011 ob 19:26

    Nabavi si veliko robčkov, ker se boš sicer utopil v solzah. Če bi se tvoj sin poskušal kaj zelo drugače pogovarjati kot vsi ostali, bi hitro ostal sam in to natančno v letih, ko so vrstniki od vseh ljudi najbolj pomembni zanj. Nedopustno je, da si vohunil za njim. Chati so, tako kot kakršnikoli pogovori, prek kakršnegakoli medija, stvar obeh sogovornikov in nikogar drugega. To je hudo vdiranje v zasebnost, do katere ima, dobro jutro, tudi tvoj otrok pravico. Še bolj nedopustno je, da si se pogovarjal v njegovem imenu, to je nažno predstavljanje, ki je kaznivo. Upam, da nisi dobil batin od sošolčeveaga očeta (morda bi jih moral). Še večji nadzor nad netom ne bo pomagal, razlogov je veliko, prvi je uporništvo. A misliš da bo sin rekel hvala, ati? Veliko hujše stvari bi lahko/bo počel.

    In ne jokaj zaradi njunega jezika, kot jezikoslovec ti povem, da je “lepa slovenščina” stvar šole in še to vse manj. Vsaka družbena skupina ima svoj jezik in slučajno je v osnovnih šolah aktualno balkansko besedišče. Kletvice so prisotne pa celo osnovno šolo že odkar obstaja.;)

    LP, Tomi

  13. NuckinFuts - 19.08.2011 ob 19:36
    NuckinFuts

    Pa kaj ljudje govorite? Otrok pri 11 letih nekako mora imeti nekoga, ki ga usmerja po spletu. Ta je namreč preveč obširen in naivnega in nevednega človeka hitro odnese kam kamor ni treba. @Volk, ravnal si, kot bi ravnal prav vsak. Upam, da si dobro premislil o objavi celotnega pogovora na blogu, saj lahko ravno to Volkcu prinese težave (če ga najde kak od njegovih sošolcev, njihovih staršev…). p.s. Čestitam, da si ga uspel naučiti pisati v pravilni slovenščini tudi na klepetalnicah. Žal se to ne bo obdržalo. p.p.s Ali ni starostna omejitev za prijavo na FB 13 let? :)

  14. tomi - 19.08.2011 ob 19:53

    Nadzor na internetu otrok mora imeti, se popolnoma strinjam, internet je nevaren. Ampak branje otrokovih chatov in tako kot si rekel, njihovo objavljanje (res upam, da ga ne bo kdo tožil) zagotovo ni primeren nadzor.

  15. LukaSLO - 19.08.2011 ob 19:55

    Volk, pa ti nisi pri pravi. Mladi se prek socialnih omrežij ter SMS-ov jasno, da pogovarjajo v SLENGU, kar ni nič narobe. Morajo pa vedeti, kdaj se lahko tako govori in kdaj ne in večina nima težav pri tem. Se mi zdi pa skrajno neprimerno nadzorovat kaj on počne na FB-ju itd. Namreč, to je njegova stvar. Z leti si pridobiva izkušnje in se tut zna postaviti zase. Ne pa da se vmešava oče – to bo doživelo posmeh pri vrstnikih. Objava tle na blogu je pa itak bolana …

  16. Alex van der Volk - 19.08.2011 ob 20:03
    Alex van der Volk

    Še kar čakam, da nekdo pametno ugotovi, kdo bo mene sploh tožil…Hmmmm…Zanimivo vprašanje, zanimivo.

  17. minca - 19.08.2011 ob 20:09

    lukaslo – a ti tudi uporabljaš “domačo” slovnico? vsaj videti je tako. No, potem se pa človek ne sme čuditi, ko po končanem izobraževanju (šolanju) ubogo dete ne zna napisati niti prošnje za sprejem v službo v PRAVILNI slovenščini… joj joj

  18. Alex van der Volk - 19.08.2011 ob 20:20
    Alex van der Volk

    In potem vse tiho je bilo… Kdo bi si mislil, hehe. Zdaj najbrž lahko pričakujem naslednjo fazo v smislu: “TAKŠNIM BI BILO POTREBNO RAZBITI GOBEC” in da se ne boste preveč mučili vam bom kar vnaprej malo pomagal.

    Mednarodni mejni prehod Vrtojba, bencinski servis, vse do sedmih zjutraj (pa ne hodit od šeste do sedme zjutraj, takrat me rahlo daje zaspanost. Hvala za razumevanje)

  19. Thunderstorm - 19.08.2011 ob 20:21

    He seems like a nice kid, ta tvoj Volkec. Mislm cenim dejstvo, da je sošolcu dejansko rekel, da ne govori tako ker mu to ni všeč. Po mojem imaš s svojim kar srečo, tudi će kdaj pove kakšno kletvico. Dejstvo je pa, da imajo vsi mladi svoj jezik. A misliš, da smo mi kaj drugače govorili? Sama s prijatelji na internetu še vedno uporabljam vse mogoče oblike slenga, pa to ne pomeni, da ne znam uporabljati pravilne slovenščine. Samo ko si med sovrstniki pač govoriš tako kot oni. Glavno da mu je znan tudi normalen pogovor pa je to to. Na to, kaj mu bo kdo rekel, pa nikoli ne boš mogel vplivati, v času interneta še toliko manj. Je pa moje osebno mnenje, da je delati facebook otroku popolna bedarija. Ampak predvidevam, da ga itak vsi imajo in ga je hotel tudi on. Vso srečo pa ne paničari preveč :)

  20. Matej78 - 19.08.2011 ob 20:23

    Sem si vzel, čas, da sem prebral tole, kar si spisal in priznam, da se popolnoma strinjam s tem. Nemalokrat se Slovenci sprašujemo o svojem domoljubju, slovenskosti,…. Nikoli do sedaj, pa priznam, da sem bil marsikdaj na kakšni klepetalnici, nisem naletel na nič drugega kot na sleng, krajšalnice, spakedrajščino,…, torej kratkomalo vse razen Slovenščine NE. Ampak se človek sprijazni in tisti ki tukaj pravite, da bodo otroci lotili kdaj se sme kako govoriti in kdaj ne. Povem vam MOTITE SE, kajti če pogledate nekatere ki so prerasli mejo 20 let govorijo ENAKO, kot tale naš Volkec! Tako se pač samo delajo “pomembne”, poveličujejo določene “tuje” jezike in se imajo za “Inn”. V mojem obdobju je bilo “inn” poslušanje techna, rocka in popa. Sleng je bil še vedno izpeljava Slovenščine in ne Srbo-Hrvaščine ali Bosanščine. Bolj kot sleng ali govorica mladih, pa so nas zaznamovali dialekti. Danes pa mladina govori tisto kar je “fensi”. To je jezik, katerega večina staršev se nas sramuje! Drugo kot drugo pa je ne vem če bi bili proti nadzoru 11 letnega otroka na netu, če bi se zavedali, da si lahko tako nenazadnje tudi kupi prepovedano substanco. Bravo Alex članek je super, vem pa da ne zganjaš terorja nad svojim otrokom, ampak ga samo probaš izobraževati!

  21. Flamelurker - 19.08.2011 ob 20:33

    Zakaj bi se morali ljudje na socialnih omrežjih (ali prek messengerjev) pogovarjati v knjižnem jeziku? S prijatelji pač govorimo sproščeno, ponajvečkrat pa izhajamo tudi iz istega narečnega okolja. Zakaj bi se morali držati norme? Pozabljaš, da je pogovorni jezik vselej pred normativnim. Knjižni jezik nastane iz določenega narečja (npr. knjižna italijanščina bazira na varianti toskanščine) in ne obratno. Pogovorni jezik je živ, stalno se spremninja, je resnični odraz človeške komunikacije; knjižni pa je tog in komajda odziven. Sem za to, da na blogih komuniciramo v knjižnem jeziku, saj se med sabo ne poznamo in prihajamo iz vseh koncev Slovenije. Nekaj povsem drugega pa je chatanje na Facebooku. V tem primeru je zares čudaško govoriti “pravilno”, zato se odzivu sošolca preveč ne čudim. Vse skupaj pa je pač začinil z besedami, ki pritičejo njegovi starosti, ko se pač začne postavljanje pred drugimi na takšen ali drugačen način.

  22. rolanje - 19.08.2011 ob 20:33

    “TAKŠNIM BI BILO POTREBNO RAZBITI GOBEC”

    ali pa :

    “Ampak naslednjič, ko se mi bo oportunistično (in to pred drugimi!) smehljal na bencinski postaji Vrtojba – kot da se poznava -, se mu bom predstavil, in mu nekaj stvari povedal v faco.”

    Zalarizmi press :)

  23. Roni Amman - 19.08.2011 ob 20:34
    Roni Amman

    Težka dilema, koliko in kako otroku pomagati, koliko ga nadzorovati in koliko mu pustiti, da se sam izplava. Jaz ne bom zaenkrat še nič pametoval, ker me taki problemi vsaj nekaj časa (upam) še ne čaka, rekel bom samo, da se mi načeloma zdi preveliko vmešavanje bolj škodljivo kot koristno. Je pa nekaj res. V vsaki (ampak res čisto vsaki skupini) se vzpostavi hierarhija, družbena lestvica, kjer so eni zgoraj in drugi spodaj. Močni, agresivni, dominantni, samozavestni zgoraj, pridni, ubogljivi, pohlevni, plašni pa spodaj. Jaz bi delal na tem, da otrok pride v prvo skupino.

  24. Flamelurker - 19.08.2011 ob 20:37

    “Sleng je bil še vedno izpeljava Slovenščine in ne Srbo-Hrvaščine ali Bosanščine.”

    Prečudovita naivnost. V vsakem slengu se najdejo tuji vplivi.

  25. Roni Amman - 19.08.2011 ob 20:40
    Roni Amman

    Aja, še to. Mislim, da se tvoj Volkec tako obnaša na Facebooku zato, ker ve, da ga tam kontroliraš. Vsaj to jaz sklepam iz reakcije njegovega sošolca. Iz šole je on navajen na čisto drugačen obraz Volkca, ki pa ga ti nikoli ne vidiš…

  26. tomi - 19.08.2011 ob 20:42

    Noben ne rabi nokogar na gobec, ampak moraš priznati, da si šel predaleč. Toži te pa lahko foter od tega sošolca zaradi lažnega predstavljanja in objave tega chata na javnem blogu.

  27. Alex van der Volk - 19.08.2011 ob 20:44
    Alex van der Volk

    @rolanje: uuuu, a zdaj sem že oportunist. Waw, da naum še dol padu, ejga. Nasmehi so torej prepovedani, okej, zapamčeno, od zdaj naprej bom vsako stramko tako grdo pogledal, da jo bo za vedno minila želja priti na mojo blagajno. Howgh, govoril sem!

  28. Alex van der Volk - 19.08.2011 ob 20:46
    Alex van der Volk

    @tomi: Kdo pa je foter od tega sošolca?

    Auč!!!

  29. tomi - 19.08.2011 ob 20:51

    Kaj ima veze kdo je? Rekel sem, da bi te lahko tožil, če bi blog videl, ne da te bo. Ne bodi otročji;)

  30. marš na drini - 19.08.2011 ob 21:00
    marš na drini

    ja, tale nadzor je lahko dvorezen meč. vse je odvisno od tega, kako bo fant to sprejel in razumel. če že misliš ta nadzor izvajat, potem vsaj ne posegaj vmes tako očitno, ker to v nobenem primeru po moje ni dobro za psiho otroka. se pa tudi strinjam s tistimi, ki se jim zdi, da tu vseeno malo pretiravaš. na koncu koncev z vrstniki komunicira tudi izven interneta in kaj zdaj ali boš hodil z njim v šolo, oziroma kamorkoli že, kjer se druži z vrstniki, in preverjal, kaj se dogaja? pretirana skrb je lahko tudi škodljiva. jaz tega ne bi počel in bi raje delal na medsebojnem zaupanju, torej, na tem, da bi otrok prišel do tebe in te vprašal za nasvet ali pomoč, ko bi začutil, da ima nek problem, težavo, ne pa da v njegovem imenu ti določaš kaj je problem in kaj ni. s tem nadzorom mu dejansko sporočaš, da mu ne zaupaš, kar posledično pomeni, da tudi on tebi ne bo, ker se do njega vedeš kot neka avtoriteta in ne “prijatel”. na koncu koncev ima 11 let in kaj zdaj, čez kake dve leti ali pa še prej mu boš izbiral tudi punco al kako? preprosto poskušaj se vživeti v njegovo kožo včasih, ker jaz imam občutek, da boš drugače v tej pretirani skrbi po tem, da bi otroku koristil, dosegel ravno nasprotni učinek.

  31. uff - 19.08.2011 ob 21:15

    Jaz sem se 1x naključno znašel na Facebookovi strani hčere. 14 let. Na debelo so jih klatili, kako bodo špricali pouk. Nisem zasledil nobene neavtorizirane manjkajoče ure v šoli kasneje. Facebook je iluzija, kot je iluzija tudi film, TV in na koncu koncev tudi silikonske prsi in do bokov razparana rdeča prosojna obleka. Iz dneva v dan zmoremo “več” in imamo manj smisla, biti. Naši otroci niso nobena izjema. Če bo izjema tvoj otrok, bo čudak. Če na skrivaj v sebi nosi resnično ljubezen in spoštovanje do poljske cvetice, bo morda prinesel na svet več dobrega, kot slabega.

  32. anonim - 19.08.2011 ob 21:30

    Prvo, kar mi je padlo na pamet je to, da se balkance že vzgaja tako, da se obnašajo kot balkanci,… Najbolj žalostno pa je spoznanje, da je Slovenija postala očitno čisti balkan,….

  33. milan - 19.08.2011 ob 21:31

    Andrej Šifrer je že dolgo nazaj rekel, da so otroci kot raketa, ki jo pošlješ na luno. Vse programiraš in usmeriš, ampak ko pride za luno(beri puberteto) moliš, da pride cela nazaj. Imam kar nekaj let starejše od tvojih, pa ti dam nasvet. Nikoli, ampak res nikoli se ne vmešavaj v odnose, ki jih ima s sošoci, sošolkami, prijatelji. Bolj, ko se boš vmešaval, manj boš vedel. Pogovor tvojega volkca je dokaz za to. Čisto ti je skril svoje pravo obnašanje. In če je šlo tebi na jok, bi se on najraje udrl v zemljo. In da ti ne govorim, kaj je bilo naslednji dan v šoli. Tako je v življenju, če hočeš slikati vse črno belo, hitro zavoziš. Kako se je volkec takrat počutil, lahko sam podoživiš na servisu, ko se vljudno smehljaš stranki, ki bi jo najraje zadavil, ker je tako zoprna.

    Ostranil email naslov iz polja za spletno stran. Lp Volk

  34. anonim - 19.08.2011 ob 21:39

    Pa še o slengu, sleng je zato, da noben “računalnik” ne more prebrati, kaj se pogovarjajo, četudi načrtujejo npr. bombni napad,…. Privatnost se danes tako poudarja kot še nikoli, tako pa je zato, ker je na eni strani največ goljufov, na drugi ogoljufanih. Pokvarjena družba smo postali in privatnost je nujna,…. sicer bi bili vsi z vsem skregani,… drugače bi pa drug drugemu kradli,…

  35. tomi - 19.08.2011 ob 21:45

    anonim, obnašaš se kot kakšen hillbilly

  36. s.a. - 19.08.2011 ob 21:47

    sam sem odrasel ob raznih chatih in podobnih spletnih klepetalnicah, ki so bile v uporabi še pred mircem in podobnim programjem. verjetno bi se moja mama tudi za glavo držala, če bi videla o čem gre beseda. ampak človek pač kot mulc vse sproba. in ne, večina iz teh klepetalnic najbrž ni delikventov, mafijcev, falirancev itd. pred 20+ leti ste pa počeli nekaj drugega kar bi vašim staršem šlo na živce.

    tako da je pomojem najbolš, če svoje otroke vsi pustite da odkrivajo svet tudi sami brez nadzora. ter predvsem da se na lastnih napakah tudi kakšno stvar naučijo. zaradi obsesivnih staršev, ki verjamejo v razne mehurčke popolnega sveta kamor lahko skrijejo svoje otroke opažam, da je med mlajšimi otroci vse več socialnih invalidov, ki brez mamic niso sposobni preživet niti enega popoldneva. zato pa visijo na facebooku, ker je to mogoče še edini kraj kjer imajo vsaj malo miru pred nadzorom staršev.

  37. dahvor - 19.08.2011 ob 21:58

    …sej Otroci so edno pametnejsi od starsev…vsako novo rojeno Zivljenjenje pametnejse od umirajocega…od tu konflikt generacij…ce ne bi bilo tako…ne bi bilo nobenga razvoja… …Hudo pametni fotri, so smrt za Sinove in Hcere…nardijo jih invalide…jaz sem se svojmu fotru takoj, na vsako njegovo filozofiranje-dvolicnost…takoj uprl… …pred 14 letom sem zapustil dom-starsem prsparal, da ni treba mi sobe dat… …fuj in fej diktatorji…ti omogocijo razvoj najslabsega karakterja-custev Cloveka.

  38. pikotoksiq - 19.08.2011 ob 22:03

    dahvor sori … pišeš kot da imaš še vedno 14 let!! … mulce je treba pustiti same, pogovarjat se z njimi, mislim da si se preveč vmešal v komunikacijo tamalga!

  39. dahvor - 19.08.2011 ob 22:04

    …seveda je treba sam Svet odkrivat…dobis zajglo v roke in ene osem krav in volov in past…zelo nevarno…in naj Otrok odkriva Svet…tako in tako rabijo slovenski kmeti pastirje…da se Zvauce same pasejo-jim je projekt medved zajebu.

  40. manca - 19.08.2011 ob 22:04

    Ja,saj je za kaj bit šokiran…Kaj sploh ima 11 letni fant počet na fb-ju…???Halo,pa kaj je to…Joj,joj,kam gre ta svet,ma jaz sploh nebi upala tega na glas povedat…11letni otrok in fb. Enostavno se človek resnično zgrozi…Kje je tle kakšna odgovornost odraslih??????

  41. nevenka - 19.08.2011 ob 22:48
    nevenka

    Niso vsi enajstletni mulčki taki, to ti garantiram, zato pa nekateri starši tako zelo pazijo na katero šolo otroke vpisujejo – izključno zaradi tega, da zmanjšujejo verjetnost otrokove slabe družbe. Poznam kar nekaj fantičkov, letos so že dvanajstletniki, sami fejst fantje. Jim na pamet ne pade tako komuniciranje. Odvečno energijo kurijo s športnimi in kulturnimi aktivnostmi… Eden hodi na kung fu in v glasbeno šolo, drugi trenira plavanje in hodi še na plesne vaje in k petju…tretji igra tenis in izdeluje makete aviončkov, potem je še ena punčka, pa še ene trije fantki, ki jih sicer ne poznam tako dobro, a se družijo med seboj – se že ujamejo… A pri vseh starši pazijo s kom se družijo…in tudi starši se z njimi ukvarjajo kolikor se da… Kaj naj rečem…take reči ne bi smele uiti z vajeti. Saj se tudi tule na blogih vidi, da mladi ne znajo več slovensko…a žal se pri najbolj starih vidi, kaj lahko naredi nekulturna vzgoja…tega človek ne bi želel za svoje otroke, če je kaj pri sebi…

  42. NatasaP - 19.08.2011 ob 23:08

    Prav je, da nadziraš njegovo internetno raziskovanje, ni pa prav, da si bral cel chat in se potem še vmešal v to. Eno je, da si videl, da se pogovarja s sošolcem, torej ne kakšnim potencialnim pedofilom, zato bi potem moral otroka pustit pri miru in nehat špegat v njegov pogovor – precej očitno je, da se tvoj sine po chatu pogovarja čisto drugače kot sicer in očitno si s svojim nadzorom že povzročil, da se fant do tebe obnaša drugače kot v resnici. Samo še korak od stalnega laganja si, bolj ga boš nadziral, bolj se bo trudil prikrivat stvari pred tabo. Še huje se mi pa zdi, da si se vmešal v pogovor – med drugim si sinetu naredil blamažo prve klase, kar se bo konec koncev spet odrazilo v umiku od tebe. Daj mu dihat, vemo, da mu hočeš dobro, ampak pretirana skrb pogosto povzroči kontra efekt.

  43. Volkova žena - 19.08.2011 ob 23:51

    “Upam, da nisi dobil batin od sošolčeveaga očeta (morda bi jih moral).”

    Zakaj točno naj bi dobil batine od sošolčevega očeta? Se vam je zmešalo? Jaz bi se na mestu sošolčevega očeta, če bi to videla, zamislila nad tem, da moj sin grozi svojim sošolcem, ne pa pretepala ljudi.

  44. Volkova žena - 19.08.2011 ob 23:55

    “Aja, še to. Mislim, da se tvoj Volkec tako obnaša na Facebooku zato, ker ve, da ga tam kontroliraš. Vsaj to jaz sklepam iz reakcije njegovega sošolca. Iz šole je on navajen na čisto drugačen obraz Volkca, ki pa ga ti nikoli ne vidiš…”

    Eno malo resnice je gotovo na tem.

  45. Volkova žena - 19.08.2011 ob 23:56

    “Toži te pa lahko foter od tega sošolca zaradi lažnega predstavljanja in objave tega chata na javnem blogu.”

    Bi pa za kaj takšnega moral Volk napisati vsaj ime sošolca, če ne tudi priimek.

  46. bata - 20.08.2011 ob 00:00
    bata
    In potem vse tiho je bilo… Kdo bi si mislil, hehe. Zdaj najbrž lahko pričakujem naslednjo fazo v smislu: “TAKŠNIM BI BILO POTREBNO RAZBITI GOBEC” in da se ne boste preveč mučili vam bom kar vnaprej malo pomagal. Mednarodni mejni prehod Vrtojba, bencinski servis, vse do sedmih zjutraj (pa ne hodit od šeste do sedme zjutraj, takrat me rahlo daje zaspanost. Hvala za razumevanje)

    Hehehe… nasmejala sem se do solz! Všeč so mi ljudje tvojega tipa. Mislim, taki ki ne dajo rep med noge ampak se lepo z ravno držo soočijo z čemerkoli že.

    Drugače pa… do Nevenkinega posta sem skoraj mislila, da so samo najini otroci malce drugačni… A kot vidim je takih za moje pojme “normalnih” še nekaj tako v Sloveniji pri nas pa sploh…

    PS:

    a smem narediti povezavo na mojem blogu, ker se mi ne da te skoz iskat!?

  47. bata - 20.08.2011 ob 00:21
    bata

    Sem kar naredila :)

  48. Alex van der Volk - 20.08.2011 ob 02:40
    Alex van der Volk

    @bata: Hvala, hvala :) To je lahko smao dokaz, da ti je moj blog zanimiv ;)

  49. nevenka - 20.08.2011 ob 06:24
    nevenka

    Hja, kaj češ, jaz poznam otroke, ki mene popravijo, če mi kakšna beseda “uide”, tako, da je to živ dokaz o tem, kdo v resnici postavlja merila in kakšno vrednost jim dodeli. Prav gotovo to ni otrok. Ker odrasli vzgajajo otroke in ne obratno. Ta merila potem izbirajo družbo, ta merila se družbi ne prilagajajo, ker otrok ne more biti do staršev prijazen in kulturen, do barab pa baraba, zato, da se bo lepše vklopil.., ker mora vedeti, kam se človek vklaplja in kam ne. Najbolj važno je, da človek reagira takoj in takoj razloži kakšna težava je vse skupaj in kam pelje, in da se kot starš s tem ne strinjaš. Pravica do izbire, tudi družbe, je temeljna pravica vsakega človeka, a kriteriji po katerih bo izbiral so tisto, kar otroku lahko damo, da ga svoboda ne pogubi. In ja, otroku je potrebno na nek način ves čas dihati za ovratnik, ker so nekateri pri enajstih poskusili že vse…od alkohola do drog…pri petnajstih pa so že odvisniki in starši sploh niso opazili, kdaj se je to zgodilo in v kateri družbi. Do zadnjega so opletali s stavkom: ne, moj otrok pa že ne…tudi take poznam. In ker poznam oboje, lahko rečem, da je nadziranje in poseganje v otroške odločitve pomembno – predvsem mora biti pravočasno. Puberteta je že sama po sebi uporniška, če zamudiš vlak, je kasneje popravljati veliko težje.

  50. nevenka - 20.08.2011 ob 06:34
    nevenka

    In ja, tule ne blogih sem reagirala zaradi skrajnega prostaštva in seksizma in tovrstnih zadev na določenem blogu in veste zakaj…saj bi se lahko jezila v neskončnost in se zgražala, da dedec tako grdo pisari o ženskah in ima njegov blog več ali manj ves čas žaljiv kontekst, potem sem pa ven vleče, če mu kdo kaj očita in duhoviči in celemu svetu tupi, kako svo vsi zabiti, da ničesar ne razumejo. Čez njegove pisarije se je pritožil otrok, star dvanajst let in rekel, da njegova mamica pa že ni taka … Ja, fantiček spremlja bloge…ne otroške, odrasle…in je bil zgrožen.Pa ravno naslov “Misel dneva” ga je pritegnil. Nek drug otrok, bi se navdušil in bi mislil, da je tak odnos do žensk normalen in da tako delajo odrasli in da tako mora delati tudi on…

  51. milan - 20.08.2011 ob 09:22

    Nimam težav z anonimnostjo, zato naj kar bo tam kjer je. L.P. Milan. P.S. Oba veva kako korajžni so raznorazni pljuvači, ki pridejo komentirat.

  52. nevenka - 20.08.2011 ob 09:35
    nevenka

    Starši, ki imajo z otrokom pristen stik, se nikoli ne vmešavajo…če se da razumeti, kaj to pomeni…otroku morajo biti del življenja, ne policaj, ki sem pa tja pride povedat, kaj ni dobro in kaj je slabo. In tudi vdiranja v zemljo se mora otrok naučiti, bo drugič bolj pazil. Kdo pa pravi, da se mora čudovito počutiti v vsakem okolju in vsaki situaciji. Ravno v tem je bistvo vzgoje, da se ne.

  53. nevenka - 20.08.2011 ob 09:42
    nevenka

    Če je pa vzgoja tako nepomembna, kot trdijo nekateri komentatorji, potem pa ne vem zakaj sploh rabimo tako organizirano družbo, ki loči med dobrim in slabim – po tej logiki je vse dobro. Kar iz otroka rata pa rata, usoda pač, če konča ravno med tistimi parimi delikventi… Dejstvo je, da vsi niso delikventi je ravno v tem, da so od nekje vendarle dobili prave napotke za življenje, otrok je otrok, saj sam ne zna presoditi. Sicer bi imeli že dojenčki volilno pravico. In kje ste še videli kaj takega, da mora biti otrok odgovoren za odrasle. Tudi samostojnosti se je treba naučiti in to, da je otrok prepuščen sam sebi, še ne pomeni, da bo samostojen. Morda bo pa tat, ker se mu ne bo zdelo potrebno truditi za dobrine.

  54. Butec - 20.08.2011 ob 10:34

    Gospa Nevenka pa takoj po Niku ! Le kaj ji je naredil ?

  55. dejan - 20.08.2011 ob 11:06

    pa vi ste zblojeni!! dovolit 11letnemu mulcu da si nardi FB account? ali pa tw? niste normalni!!! js ko sm star 24, me na FB velikokrat dodajajo neke 13-14letne punčare. pa halo?! ka hudiča naj jz z vami! pol majo pa še take slikice gor da se zgroziš! ni čudn da tk zgodaj začenjajo z spolnostjo pa alkoholom in cigaretami! to je vse povezano.

  56. nevenka - 20.08.2011 ob 11:26
    nevenka

    Hja, saj svet je čisto brez meril, dejstvo je, da je Internet nekakšen vrtinec v katerem blodi vse živo od dobrega do slabega…jaz se najbolj čudim staršem, ki obešajo posnetke svojih otrok na youtube, pa razne fotke po FB, da se na njih naslajajo razni zblojenci…nikoli v žviljenju ne bi hotela izpostaviti svojega otroka na tak način…to ni družinski album…in tudi komunikacije, očitno niso primerne…jaz sama zase mislim, da stvari niso primerne, kaj šelel za otroke.

    @ Butec ali si ti pismen človek, ali si samo butast?

  57. doknir - 20.08.2011 ob 13:26

    Ali ni starostna omejitev za prijavo na FB 13 let?

    http://www.facebook.com/help/?faq=157793540954833 [quote] Facebook requires individuals to be at least 13 years old before they can create an account. In some jurisdictions, the age limit may be higher. Providing false information to create an account is always a violation of our Statement of Rights and Responsibilities. This includes accounts registered on the behalf of under 13 year old children by older parties. [/quote]

  58. dejan - 20.08.2011 ob 13:51

    ja je! ampak saj samo označiš da si starejši od 13let. torej naštimaš pravo letnico rojstva. tudi sosedina hčerka ki ima 11let je gor. samo letnico se zlažeš in je. tako da to ne reši omejitve starosti.

  59. manca - 20.08.2011 ob 14:13

    ja,lepo da imajo otroci starše,ki lažejo za njih….halooooo!!!!!samo letnico se zlažeš in je…mislim…kakšna vzgoja je to… tudi sosedova hčerka je gor…in če je tako potem mora bit tudi moj sin…al kaj???????? Mislim saj otrok ni nič kriv…še posebej ne če mu to dovoljujejo starši,ki bi mu najprej morali biti vzor,vzgled…. Ah škoda izgubljat besed….in pol se ti starši najbolj pritožujejo nad svojimi otroci…V kakšnih časih živimo…da so fb profili bolj pomembni od prave vzgoje in druženja s svojimi otroci..na teh strasneh se pa resnično lahko otrok nauči kakšnega reda al kaj temu podobno… mislim,kakšne ideje….ja tako se najlažje rešiš otrok,da imaš potem mir…kam gremo….ah… sem vesela da na svetu še živijo Nevenke in njej podobni ljudje…če se mene vpraša se lahko fb mirne duše ukine ali celo prepove…saj dela sam bedake….in to je škoda.. lepo bodite pa karkoli že počnete…

  60. toni - 20.08.2011 ob 14:25

    Jaz pa rečem in predlagam,če že ne ukinit fb,pa vsaj narediti plačljivega in to orng plačljivega…in pol bi se videlo…koliko korenjakov bi še vztrajalo na teh bedarijah,ki poneumljajo ljudi.

  61. Alex van der Volk - 20.08.2011 ob 15:38
    Alex van der Volk

    Uuu, kako ste bili pridni, medtem ko sem jaz spal spanje pravičnega, hehe. No, seveda vas je preveč, da bi vsakemu posebej odgovoril, vidim pa v čem je pravzaprav pravi probljem. Pa se zarolajmo…

    Facebook je moderen. Dejstvo? Dejstvo. Dandanes ga ima že skorajda vsak in da si vsak otrok ne bi želel nečesa kar je moderno, je iluzija. Tako kot sem si jaz v Volkčevih letih želel italijanski “privat” kanale (Italia 1, Canale 54, Rete 4 etc.), ki so jih imeli vsi moji sošolci, ki so nato glasno razpravljali o svojih najljubših nanizankah, tako si je moj Volčič želel svoj FB račun in po dolgem moledovanju sem mu ga naredil. Ne zato, da bi imel mir pred njim, ampak ker sem bil in sem še mnenja, da otrok enostavno ne moreš zaviti v vato in jih izolirati od vseh nevarnosti zunanjega sveta. Posledično jim namreč ne narediš nič dobrega – torej sem ukrepal povsem v nasprotju s tem česar ste me nekateri tako zelo odkrito obtoževali. Pa ne bi zdaj o tem, do tega pridemo kasneje.

    Ker je svoj FB račun že imelo ogromno drugih sošolcev, sem ga pač naredil še njemu, zraven sem mu seveda odprl tudi gmail in mu naročil, da je to zdaj njegova lastnina za katero mora skrbeti, vendar pa obenem tudi veliko bolj delati v šoli, ker če bo mislil samo na FB, v šoli ne bo nič, prepoved računalnika pa bo samo logična posledica (pri tem je njegova mama veliko bolj rigorozna kot jaz – sam namreč menim, da je internetna pismenost dandanes jako pomembna stvar in otroku, za katerega želiš, da gre v korak s časom enostavno ne moreš preprečiti dostopa do računalnika za celih devet mesecev). Mislil sem resno in Volčič si je povsem sam kriv, da je njegova mama tako ukrepala (da si je za določen čas, oz. dokler nisem totalno poživinil prilastila FB račun na katerem je lajkala razne Zorice Brunclih ipd. pač ne). Ampak nevermind, še vedno sem mnenja, da to, da sem mu odprl Fb račun ni bila napaka. Če je moderen, naj bo moderen, če ga imajo naj ga ima pač še on. In predvsem zdaj med počitnicami se je zgodilo kar nekajkrat, da ga je kdo kliknil in sta prav prijetno poklepetala, nazadnje par dni nazaj z enim izredno lepo vzgojenim fantom.

    Je pa nekaj, česar vi, dragi moji bralci ne veste o meni. In sicer, da se zelo dobro počutim v družbi otrok. Ob koncu šolskega leta, ko smo imeli otroci in njihovi starši skupen pohod, so se starši, ki se poznajo in prijateljujejo (jaz staršev ne poznam in ne prijateljujem z njimi pa tudi nimam potrebe po tem), družili s seboj, sam pa sem se pridružil fantom iz razreda in celoten pohod preživel z njimi. In sem jih zabaval, jim kazal “finte”, se skrivoma seveda tudi malo pozanimal o medsebojnih odnosih v razredu in še in še. In mislim, da celo nekateri starši niso mogli verjeti kako sem se povsem prostovoljno in z vidnim užitkom spremenil v dežurno varuško. Meni recimo ni noben problem debatirati s kupom otrok o Benu Tenu ali Svetovnem wrestlingu in povsem prostodušno ter z vidnim zanimanjem (seveda nekoliko narejenim, ampak ipak), sem jim pustil, da so mi o obojemu razložili vse do zadnjega detajla.

    Ko sem včeraj prišel domov in videl pogovor, mi njuna debata enostavno ni bila všeč. Sem bil res zgrožen do solz? Ne, naslov je pač nekoliko pretiravanja, sploh pa sem že v prispevku lepo napisal, da se dobro zavedam, da moj Volčič ni nedolžna ovčka in da se v šolim marsikdaj spodobi. Ampak tako kot mi ne bi bilo všeč, če bi on tako govoril, mi ni bil všeč nivo debate njegovega sošolca, zato sem se odločil, da ga spravim v zadrego. V bistvu se je spravil sam z izjavo “tvoj tata” (za Volčiča sem jaz sveta stvar in ni se enkrat stepel v šoli, ker so ga sošolci dražili, da je njegov oče bedak – še pridemo do tega), da sem enostavno imel lepo tlakovano pot do zajeba. Naenkrat je namreč v zadregi bil on. Tega nisem naredil, ker bi mislil, da se moj Volkec ne zna braniti ali kaj podobnega, ampak iz veliko bolj preprostega razloga – ker sem otročji in se mi je to zdela dobra fora.

    Kratek off. Imam izredno dobro prijateljico, ki je žal že nekaj časa nisem videl, ampak se bom moral v kratkem spet kaj dobiti z njo, ker mi je všeč njen karakter kako lepo zna ona povedati stvari in kako svobodomiselnih nazorov je. Poleg tega je s svojimi otroki dejansko našla linijo med avtoriteto in prijateljstvom…No, njen sin trenira šport (ne bom rekel kakšen, da ga ne bi kdo prepoznal) in ona iz določenih razlogov obišče veliko treningov in mislim da celo vse tekme. In ko je nekoč naredil eno napako in mu je sošolec na glas zavpil: “Ma jebem ti mater”, se je glasno zadrla z roba igrišča: “Ja pa ne ravno mene, no!”. Koliko staršev je sposobnih takšnega zajeba? Ne zaradi tega, ker bi naši otroci potrebovali zaščito ali kaj podobnega, ampak enostavno zato, ker je to dobra fora. Tako kot je bila moja: “Dej no, jaz te pa že ne učim takšnih besed.” Auč, kako je moralo to dejansko speči. Ne bi mi verjeli koliko stvari o dogajanju v šoli so mi na zgoraj omenjenem pohodu povedali sošolci. Mislite, da bi to povedali vsakomur ali resnično samo nekomu, ki v sebi premore dovolj otroka in igrivosti, da se zna spustiti na njihovo raven?

    Pri meni in Volčiču sam sicer še iščem pravo pot med prijateljstvom in avtoriteto. Trenutno sva v fazi: ne boš kaznovan zaradi pizdarije (če se le ne bo neprestano ponavljala), vsak se lahko spozabi, kot sem se sam v življenju, ampak boš pa kaznovan, če boš lagal ali to poskušal skriti. V mojem majhnem brlogu dopuščam demokracijo, vsak lahko pove kar mu leži na duši in kolikor se z Volčičem včasih spreva, da letijo iskre na vse strani, tako sva najboljša prijatelja in obožujeva drug drugega. Nalagam mu opravila (primerna njegovi starosti, jasno), da se počuti pomemben in koristen in vsakič mu pokažem, da je njegovo delo spoštovano. Kot to, da mi zjutraj prinese kavo v posteljo, medtem ko si sam naredi zajtrk. Ne zato, ker bi bil jaz len za vstati (no, malo zagotovo tudi zaradi tega, hehe), ampak ker mu s tem vzpodbujam odgovornost. In tudi odslej naprej mu zagotovo ne nameravam viseti za hrbtom vsakič, ko bo zavil na FB in kontrolirati kaj in s kom se pogovarja, konec koncev kaj pa lahko sam naredim? Začnem groziti sošolcem, da naj ga pustijo na miru, če ne jih bom pretepel ali kaj? V tem primeru bi slej ko prej res zelo hitro pokasiral tožbo, ki se je zaradi zajeba v tem prispevku bojim toliko kot Eskim snega, hehe :)) (a ni dobra primerjava?)

    Vsekakor pa je zanimivo kako je za nekatere bolno že to, da sem tale pogovor sploh nalepil na blog. Kaj bi bilo šele v primeru, da bi to resnično bil pogovor v stilu – če mi do jutre ne prnesš dwajst jurou, jih boš dobu po glavi. V tem primeru bi bržkone resnično bil zrel že za odvzem otroka.

    Da zaključim. S Facebook računom, ki sem mu ga ustvaril, sem ga dejansko naredil enakega sovrstnikom (v internetnem smislu gledati). Ja, zlagal sem se glede njegovih let, tako kot so se vsi drugi starši, ki so otrokom ustvarili račun na tej zloglasni modri spletni strani. Smo zaradi tega slabi starši? Menim da ne, ampak prej obratno, Lisica namreč Volčiču ne bi nikoli naredila tega, če ne zaradi drugega pa zato, ker se ne zaveda pomena internetne pismenosti v današnjem času. In namesto da bi Volčič med srfanjem po netu igral blesave igrice na Miniclip.net (a la Paris Hilton izdeluje registrske tablice), ima ta trenutek odgovornost skrbeti za smrčjo vas, vsake toliko povsem normalno poklepeta s kakšnim vrstnikom in se poleg dela z računalnikom in internetom tudi uči angleščino. Neverjetno? Resnično.

    Zdaj pa izvolite pljuvati naprej, jaz sem svoje povedal

  62. Alex van der Volk - 20.08.2011 ob 15:46
    Alex van der Volk

    Še nekaj moram vprašati.

    @nevenka: Kaj s svojim postom (ne vem več kateri po vrsti) si mislila na Chefa ali koga drugega? Ker Chefa redno berem pa se kakšnega takšnega prispevka resnično ne spomnim.

  63. nevenka - 20.08.2011 ob 16:13
    nevenka

    Ne, na Kokaplatz /Nikolaj Brumen/. Saj je nasičen blog z izjavami vseh vrst v veliki želji, da bi se to ljudem zdelo duhovito, podton je pa ves čas seksističen in zaničljiv tudi do drugih ljudi, a nekateri ne opazijo, ker so se navadili iz sebe delati izjemo…avtor pa stalno posplošuje, izjema pa je le on sam…saj bi ti skopirala nekaj njegovih izjav, pa so tako grde, da jih ne bom. Npr:. “Umetnica je umetnik z luknjo”, je verbalno dokaj nežna, vsebinsko pa skrajno ponižujoča izjava…mama fanta, ki ga omenjam je slikarka…pri dvanajstih letih mu je bilo sporočilo čisto jasno in je bil čisto šokiran, ko sem mu povedala, kako star človek take reči pisari…Pojasniti sem mu morala kakšne psihične težave avtor ima, da se je pomiril…Moja mamica je dobra, je rekel in ni moški z luknjo, celo glavo ima. Tako je razmišljal otrok, ostali pa razumemo vse, ane. A ta konkretnost niti ni važna, važno je, da si nihče več ne upre svinjarijam in ti jih celo drugi komentatorji vsiljujejo kot nekaj normalnega in če si proti, tebi nekaj fali. Vidiš, to naredi internet. V tem je nevaren pri vzgoji otroka. “Ne razumeš štosa” je nekaj, kar opraviči strašno grda sporočila. In ker so vsi pametni kot hudič, bi pravzarpav morali vsi ploskati, kot da je vulgarnost višek umetnosti in izraz najbolj pronicljive inteligence.

    Pa če to ni žalostno, potem pa ne vem kaj je…

  64. rolanje - 20.08.2011 ob 16:18

    Tole je imela v mislih :

    http://kokaplatz.blog.siol.net/2011/08/07/misel-noci/

    Sem pa jaz mislil na Tejkota v svojem komentarju

  65. Alex van der Volk - 20.08.2011 ob 16:23
    Alex van der Volk

    @rolanje: Tako kot nisem razumel tvojega prvega komentarja v celoti (razen tega, da me očitno poznaš s črpalke), ne razumem zadnjega stavka, tako da bi prosil za malo pojasnil. Če ne drugače pa prek maila. Saj veš, trapasti blond črpalkar…

  66. Alex van der Volk - 20.08.2011 ob 16:26
    Alex van der Volk

    @nevenka: Na hitro počekiral link, ki ga je zgoraj prilepil rolanje. Pa kaj se sploh ukvarjaš, oz. ukvarjate s takšnim bedakom. Je pa seveda res, da veliko ljudi razmišlja točno tako ali pa še huje. V sljužbi imam vsak dan opravka z njimi, ampak me je že davno tega minila želja, da bi se sploh še dajal z njimi…

  67. rolanje - 20.08.2011 ob 16:42

    A jest, da te poznam iz črpalke? hehe…kje pa. Ne hodim po fasungo v Itaijo. In, da bi ti “grozil”? hehe…

    Beri odstavek, pod zadnjim “oranžnim” navedkom telele objave: http://chef.blog.siol.net/2011/07/19/vladni-in-drzavnozborski-civkaci/

    Sam lokacijo sem spremenil. Mogoče bo zadj moj prvi komentar bolj jasen.

  68. Alex van der Volk - 20.08.2011 ob 16:52
    Alex van der Volk

    Ajaaaaaaaaaa!!!! To pa povsem spremeni vse skupaj, hehe… Zdaj razumem tako prvi komentar, kot drugega in tudi tretjega in vem kaj pomeni: “Zalarizmi press :)”

    In ja, čisto naravnost lahko priznam, da je post neke vrste spotik na Chefove komentatorje, ki se pojavljajo tudi pri meni, vendar se vedno znova poberejo prav tako hitro kot so prišli pa sam ne vem zakaj :)

    V glavnem, če sem te užalil s kakšnim od svojih odgovorov tebi osebno (kar se je zaradi nerazumevanja morda res zgodilo še prehitro), se ti ta trenutek tudi opravičujem :)

  69. nevenka - 20.08.2011 ob 16:56
  70. nevenka - 20.08.2011 ob 17:00
    nevenka

    Saj ne izgubljam dosti časa zato…a za take reči je škoda prostora na blogosu, a očitno se ne držijo pogodb, ki smo jih morali podpisati… To je motnja, ki je enako huda od prve. To sprenevedanje. No, ne bom več, ker nima smisla. Poberi najbolj iz mnenj, ki smo ti jih napisali…Striktne prepovedi ne pomagajo, pojasnila, razlage, vizije, kam kaj pelje in ali si otrok tega želi…saj se bo potem sam naučil…to je bistveno…da dobi občutek za dobre odločitve.

  71. rolanje - 20.08.2011 ob 17:15

    “In ja, čisto naravnost lahko priznam, da je post neke vrste spotik na Chefove komentatorje..”

    Čudno, jest sem se pa ob Mateja spotaknil, ker pač on vsaj enkrat na mesec kje zapiše, da bo koga na gobec, da bo Jankoviču in Janši ne vem kaj v faco povedal…pa pol nč. Z enakim “zašankarskim” odnosom piše tudi svoje nergaške objave. Pol pa pričakovano pride do tega: http://chef.blog.siol.net/2011/03/09/attention-whores-ali-picke/ Pol pa policijo kliče…

    Torej…chef = chef-ovi komentatorji. Gliha vkup štriha. Jasno, nekateri mu pa pač samo ogledalo nastavijo in obupajo nad njegovo “argumntacijo”. Pametnejši odneha.

  72. toni - 20.08.2011 ob 20:54

    No če mislite,da je fb profil pravi da se človek nauči računalniško internetne pismenosti… Pol res vsa vam čast… Tukaj pa čist zares OSTANEŠ BREZ BESED… ja,zato pa imamo toliko fb-mojstrov…hhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha za velike,kaj jim češ,vendar škoda teh malih bitij,ki bi morali imeti lepšo,boljšo mladost,kot pa svoje fb-strani…ah,pa saj…tako pač je…otrok je pač odsev staršev…

  73. Alex van der Volk - 20.08.2011 ob 21:07

    In kakšna naj bi bila po tvojem (očitno superstarševksem) mnenju ta lepša, boljša mladost? Če mi bodo gospod seveda blagovolili pojasniti, ker očitno bom nocoj prav kmalu odkril, da nisem ne oče, ne nek približek tega, pač pa obična pošast. Uau!

  74. nevenka - 20.08.2011 ob 21:26
    nevenka

    Ne me basat, rolanje se gre analiziranje, kaj je dobro in kaj slabo…kaj ni ravno rolanje mene tlačil med nenormalne in se ob tem počutil strašno pametnega? Ogledalo kar zase šparaj. Tudi njemu gliha vkup štriha, jaz vsaj lepo povem, kaj je fuj in fej in lahko stojim za tem.

  75. mica - 20.08.2011 ob 23:22
    mica

    Če bi bil Volkec moj, potem bi imel zelo poredko čas za računalnik. Z njim bi se družila, se veliko pogovarjala, bila kje zunaj, predvsem pa bi mi otrok pomagal pri takih in drugačnih opravilih. Na vsak način pa mora v teh letih vedeti, kaj ga lahko v življenju ”doleti” tudi od sošolcev. marsikje v teh letih (11) niso več otroci, samo spomnite se na zadnje vandalizme v Londonu! Pa tudi- iz prve roke ti lahko povem (Volk, ti sam veš, da se s tako problematiko že več let ukvarjam), da ima vedno več otrok starše, ki si še zdaleč ne zaslužijo tega imena. Kar z drugimi besedami pomeni, da so otroci /najpogosteje/ iz družin, kjer vlada alkohol, pogosto pa tudi RAZPUŠČENBOST OBEH- OČETA IN MATERE, prepuščeni večji del dneva sami sebi. Žal pa ogromno staršev, ki sebe smatrajo za ”urejene”, prav tako NE VE, česa vsega so zmožni njihovi otroci….

  76. rolanje - 20.08.2011 ob 23:55

    Nevenka, najprej ponovno preberi diloge med Dajano in tabo, v katerih etiketirata moške, na veliko razpredata o moškem egoizmu ipd…Pol pa moraliziri. Drugič…če je tebe tvoj partner parkrat oslinil, ni treba svojih frustracij projecirati na Nika. Ok ? Gledede na to, da o svojemu bivšemu skoraj vsak dan pišeš psmice in na veliko ter široko razlagaš, kako je bil popoln in sploh in oh….se ti ne zdi da ženskam podajaš neko sprevrženo logiko ?

  77. tomi - 21.08.2011 ob 01:15

    Tip ma čisto v redu in prijeten blog, ampak določenih primitivcev tudi to ne ustavi, da pokažejo kaj so. Res, lubi slovenci, vsaka čast. Komaj čakam, da izginem od tukaj. Rasistom, ki komaj čakajo, da me začnejo zmerjati s čefurjem: sori, “slovenc” sem, born and bred. Na žalost.

    Katerokoli objavo na netu bereš, ki ima možnost komentiranja, res katerokoli kjerkoli, vedno so spodaj primitivci, ki na vse pretege poljuvajo in žalijo in tako naprej. Še par komentarjev pa bo itak tekla debata o rdečkarjih in Janšistih, gejih, čefurjih. In verjetno še kaj o sprevrženi cerkvi. Standard. In sploh se več ne bo vedelo, o čem ste se skregali najprej in kaj ste komentirali. Potem se pa čudite, zakaj na svetu ne obstaja vrsta krize, ki je v tej greznici od države in ljudi ne bi bilo.

  78. ena iks - 21.08.2011 ob 04:26

    Potem pa počakam teh par komentarjev, ki še morajo miniti, da pridemo do rdečkarjev in janšistov, nakar se vključim. Ha ha ha!

  79. nevenka - 21.08.2011 ob 06:55
    nevenka

    rolanje, jaz govorim vedno samo o izkušnjah, nikoli ne mislim, da to, kar zapisujem velja za vse moške in to sem tudi eksplicitno izjavila in to, kar jaz o tem napišem, je običajno tudi podkrepljeno z znanstvenimi ugotovitvami in tudi s kakšnim klepetom s strokovnjaki s tega podorčja, saj jih poznam kar nekaj s področja psihologije in psihiatrije in to tistih, ki so pri nas najvišje avtoritete – torej univerzitetni profesorji. Način kako moški funkcionira je drugačen od ženskega in to je neizpodbitno. Rolanje, ti si preplitev bralec za to, kar pišem, jaz nisem Dajana in v svojih poeziji ne frustriram in se s svojim pisanjem tudi ne poskušam samoterapirati, pišem o stvareh, ki sem jih spoznala na vse možne načine in niso vse izkušnje moje, nikar ne sodi o stvareh za katere očitno nisi čisto nič podkovan. Ne posplošujem na tak način kot Nikolaj. Pogovor z Dajano ima vedno kontekst in ni posploševanje. Nekdo, ki se hvali, da piše aforizme – pa prodaja splošno resnico, to pomeni, da če napiše ženske: to velja za vse ženske, če napišeš nekatere ženske, bi pa kdaj pa kdaj utegnilo biti res, a aforizem ni več aforizem, ker za aforizem se je pač treba potruditi malo bolj. In aforizem bi skoraj vedno moral vsebovati nekaj humorno paradoksalnega, aforizmi niso žaljivke. Kritično mnenje ni žaljivka, pisati o egoizmu ni žaljivka; v zdravi meri, mora biti vsak človek egoističen… nikoli v življenju nisem poniževala moškega v njegovi bistveni vlogi, ker bi s tem zanikala to, da sem si ga želela v svojem življenju, čeprav priznam, da ustreznejšega, kar pomeni takega, ki bi resno mislil, kar je rekel in za to kar je izjavljal tudi kaj storil. To je vidik izbire in ne poniževanja. In jaz ženskam ne prodajam nobene sprevržene logike; to, da ti to tako dojemaš, je pač premočrtnost, ki se jo da pripisati ravno moškim, ženske vemo, da lahko ljubimo nepopolne moške, in da nam ravno ti moški dajejo in radost in bolečino – kaj je v tem logično sprevrženega prosim lepo??? Ne ti meni o logiki. Predvsem pa je lirika že po definiciji nekaj čisto drugega kot aforizem. In ne ti meni o poeziji. Raje v roke vzemi najprej kakšno drugo knjigo. Takle površen bralec nima na moji strani kaj iskati. Je pa res, da v moji poeziji marsikateri moški prepozna svoje ravnanje in ga zadane, čeprav skoraj vedno pišem poezijo kot zgodbo dveh ljudi, treh pravzaprav…in v tistem prepoznavanju se ne počuti dobro v svoji koži… In so moški, ki takih izkušenj nimajo, pa jim ta del pozije ne povzroča problemov z identifikacijo, tem je všeč erotično ljubeč del in se ne obremenjujejo s stvarmi s katerimi se v resnici ne ukvarjajo. In pošteni moški priznajo, da so moški vseh vrst, tako, kot to naredi poštena ženska za ženske. In še nikjer nisem nikoli napisala kaj takega, da bi s svojim zapisom želela zniževati vrednost vseh moških. Nikoli nisem česa takega kristalizirala cel dan ali pa celo noč in to rodila kot vrhunsko misel in potem to nabila na blogos in se pod mislijo še desetkrat komentirala, da bi ja vsak revež, ki pride na blogos za dobro jutro padel čez ta intelektualni biser, ker pozija takega namena nima in tudi jaz ne iščem pozornosti na tak način.

  80. nevenka - 21.08.2011 ob 07:07
    nevenka

    In ja, veš, jaz ničesar ne projeciram na Nika, možakar je nesramnež prve kategorije in velik primitivec, tudi direktno do mene, zato, moram njegovo vsiljivo žaljenje redno bristai na svojem blogu, potem pa on take reči kopira in trančira in secira na svojem…kjer se dela Kalimera, ki ga je nekdo spet zbrisal in razpreda o svojih resnicah. Pri meni še enkrat ni prišel komentirati pesmi…nazadje je pod mojo pesem napisal, takole: da bo tudi on začel pisati pesmi na fotografije, tako kot to počnejo ženske. Zakaj je šel to pisati pod mojo pesem, če ima svoj blog in je bilo to njegovo splošno razmišljanje, kot je hotel dokazati in i imelo z mojo pesmijo nič opraviti, ne z mano? Nikoli ne pišem pesmi na fotografijo. Vedno potem poskušam najti ilustracijo za tiste, ki jim beseda premalo pomeni. Nikolaj pa v svojem slogu udriha po ženskah, da nimajo izvirne vsebine in se s svojo poezijo naslanjajo na neko drugo ustvarjalnost. Je to projekcija, ali čista žaljivka? Kaj je v meni moškega, da me deferincira samo nekakšna luknja (pomanjkljivosti)? Je to moja projekcija, ker sem slučajno ženska in imam rada svojo identiteto? Daj rolanje, odrolaj se raje kam drugam še ti…

  81. sončendan - 21.08.2011 ob 09:00
    sončendan

    Ja, hudo zanimiu blogc .. posebej še komentarji. Razen nekaterih, k se spušajo mim teme razlagat kaj je komu kdo blablabla. Ampak usak ma svoj vesele tukile na siolu, a’ ne?

    Jest pravm tkole: 1 jezk je živa zadeva in se razvija po svoje. Mi lohka pr stran lajamo, razvoj bo šou pa naprej svojo pot.

    2 U zadnm času sta se ne glede na lajajne jezikosloucou razvile 2 nove oblike kumunikacije: sms-ščina & internetščina Pa mal nazaj pumislte, koko so u začetku usi ruputal zarad tega, dons pa to usi rabjo.

    Vit’te tko pa med drugm uplivajo na jezk tut jeziki priseljencou.

    3 Kdo pa še dons uporabla stare slovenske psouke – recimo: “U rit me piš!” (pomen: “Pihni mi v rit!”) – dons so u uporabi in tko bo ustal … tist ut prej bo pa arhaična Slovenščna – u glaunm južnobalkanske in nekaj angleških psouk. Zanimiu, da se taljanske pa jodlarske ne primejo. Mogoče so premal genitalno nabite pa ne pašejo več k našmu pobalkanskenemu karakterju.

    4 In če hočmo al pa nočmo – tko bo naša deca guvurila, knižn jezk pa uporablala takrt kt Nemci uporablajo “Hochdeutsch”. http://de.wikipedia.org/wiki/Hochdeutsch

    5 Kar se pa uzgoje tiče – kaj naj rečm. Deca rab nadzor pusod: na cest, u športu … in – logo – tut na FBooku. Ja ker otrok bi pa hodu u šolo, če ga starši neb nadzurval? FBook je neki nouga in ma svoje nevarnosti, pa se je treba pač prlagajat in tut tuki otroku z nadzoram pumagat, da SE NAUČI ŽIVET S TEM na taprau način. Basta!

    Tist k so preveč rigorozn pa otroku ne dovoljo teh novitet zato ker jh je same strah, ker ne ubvladajo/pojma nimajo (sploh nekatere mame), pol pa razlagajo :”Jest bi bla z otrokam raj u naravi špa naberala klope, mušnce, pa znim gledala kaj delajo mraule z dežeuniki ..” ni nurmaln lih tko ne, kt tist, k otroku prepuve jest meso, živalske izločke, sadje in ga sil jest sam surovo zelenjavo (pizda te zadni so za u bolnco zaprtga tipa).

    Otroka je treba prpraut na žiulejne in s tem k ga zavijš u vatko uzgujiš sam invalida, k bo lahk plen za use prevarante in lopove tega planeta. Ampak veliiik mam misl, da je to taprava uzgoja – na žalost!

    Pa tko naprej .. a’ ne.

    Na konc pa en uprašajne: a’ b’ men kdo verjeu, da sm SLO-lektor, k se tukile mal heca s pisajnam lublanščine? Klinc je le to, da kurektor ne dela niti put razno in bo ustala sm pa ke kaka tipkarska napaka. ;o) Mejte se – jest sm puvedou kar sm meu.

  82. nevenka - 21.08.2011 ob 09:37
    nevenka

    Če je pa to ljubljanščina, naj me takoj koklja brcne, jaz take v vsem svojem življenju nisem slišala, pa sem ves čas v Ljubljani. Polovice ne razumem. Jezik se je razvil kot splošna koda z namenom, da omogoči razumevanje in ne obratno. In kdor ima vsaj malo narodne zavesti, ga tudi neguje z vsaj malo občutka za lepoto.

  83. Butec - 21.08.2011 ob 11:07

    Nevenka se stalno zaletava v Nika ! Je polna sovraštva do njega in še koga drugegamki jo je zavrgel.Ali pa se motim ?

  84. nevenka - 21.08.2011 ob 12:59
    nevenka

    Butec, motiš se. Sovraštvo je nekaj, česar moraš biti pravzaprav vreden…

    In seveda, le kdo se je prišel v koga zaletavat? Jaz kopiram vsebine s tujih blogov in jih trančiram na svojem…Ne rabim kosti za glodanje, še posebno ne tuje. A veš, da je kakšna reč celo za butce prebutasta! Npr.: imeti menje o stvareh, ki jih ne spremljaš dovolj dolgo in dovolj natančno?! In ne vtikam se v drugo, kot v to, kar nima na blogosu kaj iskat in je vsem v sramoto.

  85. tomi - 21.08.2011 ob 14:25

    Nevenka, prepričan sem, da noben ne bere tvojih monologov, smo obupali po prvih dveh, treh;)

  86. sončendan - 21.08.2011 ob 18:54
    sončendan

    Zdej se je pa božca še na mene spraula.

    Pa kaj sm jest tep naredu – Nevemčica?

    Kaj ti jest morm, če ne poznaš lublanskega dialekta, čeprou živiš u Lublan?

    A me je treba pol zato qrcat?

    Sej razum’m, da s tukile edina ‘borka zaženskaprava’ pa te tole mal s tera vrže sm pa ke. Ampak mogoče bi več dosegla z mal mn agresije.

    Kokr vem si dobra duša .. tukile pa tkole …. Fak – kuko lohka beyba raučara tkole memgrede.

    Ja, ja – ldje so pouni presenečn. Mal ga postauš u drugo situacijo, pa pokaže svoje barve.

    Tiste taprave – ne une igrane.

    Sam mal stil spremeniš – pa je.

    Use jasn.

    ps.: kolk pa jest negujem razne jezike in najbl butalščino .. pa TI nauš ankol zvedla, Nevemčica – in tolk kt sm jest naredu za jezk Butalcou se t ankol nau nit sajnal.

    Zdej t pa predlagam, da me res pr mer pustiš k to ni tema bloga – a je OK?

  87. Pepi - 21.08.2011 ob 20:22
    Pepi

    A sem jaz edini, ki mu je mar, da je smrkavec žalil Yodo?!?!??

  88. nevenka - 21.08.2011 ob 21:31
    nevenka

    No, še ena prijazna misel za navijače gospoda Nikolaja o tem, kakšno perspektivo ima ženska v življenju:

    http://kokaplatz.blog.siol.net/2011/07/11/misel-dneva-11-mali-srpan-2011/

    Sedaj pa konec smetenja in globoko se opravičujem vsem za mojo nekulturno agresijo.

  89. amelonka - 22.08.2011 ob 10:33

    moj spomin na vstop v “socilano-virtualno” okolje:

    1. dobila 1 računalnik, prvič spoznala IRC. na njem preždela ure in ure…četala o vsem mogočem, v nespomnimseveč kakšnem žargonu, a vsekakor ne v slovnično pravilnem. pogovori so se nanašali na vse vrste tematik, najbolj zanimivo je bilo seveda o intimi, sexu etc. in spoznavanju osebkov do globin, na moj način. take pogovore, kot sem jih pač mela npr. jaz, so bili za najstnika izvanredni. abnormalno dolgi, predvsem s fanti in to precej resne narave haha ne vem, al sem naletela na take fante, ki so se meli energije z mano pogovarjat o vsemo mogočem tolk ur, al sem jih jaz na to tako napeljala :D

    dobila sem se s tedaj 1 “tujcem”, odšla v ljubljano…torej sem jih mela 14/ 15. spomnim se, da sem z njim hodila po stopnicah iz podhoda in me je lih tedaj mama klicala ter vprašala: če je kak manjak, če je ok :D še dandanes sem s tem fantom v kontaktu, zelo redkem, pa vendar – krasen dečko…

    bolj, ko sem odraščala, bolj so moji pogovori segali na polje sexualnosti, izmenjave fotk ipd. šla sem tako daleč, dokler se mi je zdelo okusno in ne prenevarno. vedela sem, kaj zna bit nerodno, riskantno, morda sem preveč zaupala mojim instinktom in sebi. ampak sem si zaupala. ko sem pomislila na moje, kaj in kako bi odreagirali, kaj bi me lahko pahnilo v nevarnost…sem se držala nazaj. to je pač stvar osebnosti. mama npr. je bila vedno v položaju nemoči, ampak ker sem živela v varnem in skultiviranem okolju, ni bilo bojazni zame :) spomnim se, ko se blogala (ja, pozdrav od ameli, volkec:)….ure in ure…no tedaj sem se zaklenla v sobo, mama pa se je pritihotapla do sobe in prisluškovala, če tipkam. tedaj sem jaz dvignila prste s tipkovnice in okamenela – stol je rad cvilil, če sem se na njem obrnila :) mami nisem znala povedat in jo prepričat, kako je zame bilo pomembno ne prekinit pogovorov in pisanja tudi po 6h :) seveda je bil hud extrem, ampak tedaj je to bilo moje odkritje, v katerem se neznansko uživala in poleg družbe v realnem svetu, oblikovala nove stike. lahko rečem danes, da sem imela 80% super dobrih izkušenj in lepa poznanstva. dvema fantoma sem s pogovori najbrž rešila življenje. to so bile take izkušnje npr., ki so mi dvigovale samozavest in širile empatijo. res, da zarad takih internetnih poznanstevn nisem kdajpakdaj tud spala in sem se sekirala zanje, si za nekaj mesec otežila življenje, hotela biti guru in psihoterapevt – ja, vse do 18, 19 leta sem počela tud to haha

    ne moreš napovedat, kaj se lahko tvojemu otroku zgodi, in sodit po tem, kolikor ga poznaš, kaj si bo upal ali ne drznil storiti. zdi se mi, da je v takem položaju najpomembneje mu dat vedet, da mu zaupaš kaj počne in da veš, da ne bo počel neumnosti, ki bi ogrožale njegovo življenje in življenje drugih. Kaj to vse lahko je, o tem se pogovarjaš, navajaš primere in posledice. Tudi to mu je fino dat vedet, da vedno lahko odkriješ tudi najpodrobneješ info, ki jih sam počne na spletu, ampak, da spoštuješ njegovo privatno okolje, ki si ga vzpostavlja. V njem moraš razvijat kritičnega misleca do stvari, ki se jih poslužuje. Sicer pa rabi svoj privat “plac” kjerkoli…ali na dvorišču, ali na compu…

    način govora prek neta je proti vsemu, kar lahko sledi, pravzar en velik NIČ. sej ti mu lahko blokiraš raznorazne strani na netu in mu omejiš dostop do neta. Definirata si skupni dogovor in mu pojasniš zakaj to moraš narediti z njim, zakaj je to tvoja dolžnost.

    no, tak malo iz moje strani…ker že dolgo nisem pisala tovrtsnih komentarjev. od bloganja in chatanja na tisoče ur se mi je pisanje po netu tako uprlo, da nimam energije izrazit vsega, kar imam pač v mislih :) bi rabli okroglo mizo.

    lp

  90. filmoljub - 22.08.2011 ob 18:09

    Ena okroh kepe nej nekuoli slaba ideja.

    Šala. Naš je zdej star 5 ½, se pravi glih pol manj od Volkca (tamala pa še 1 leto ne), in še nimam(o) takih težav, zaenkrat skupaj nabijamo igrce z vesoljci in avtomobilčki in to je to. Nimam nobenga pametnega nasveta, zato bom raj tihu ku ret. :/

  91. Bojan - 29.08.2011 ob 11:59

    Folk ostal brez besed?

    Prohibicija rešuje bolj malo, več pomenita vzgoja in informiranje uporabnikov. Po citiranem sodim, da si za mladiča lahko povsem brez skrbi, vrstniki gor ali dol.

  92. Bojan - 29.08.2011 ob 12:00

    Ups, nisem videl komentarjev dokler nisem sam komentiral.

    Skratka, no paniqueeee

  93. niko - 7.07.2013 ob 10:45

    In po dolgi odsotnosti odkrijem stare zapise stare NEVENKINE …jubezni domojih zapisov … ,

    In mi je kar lažje pri srcu, ko ugotovim, kako mi je poskušala imponirati …

    -niko

Na vrh

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !