Iz volkovega b(r)loga

Oprostite, ali govorite primorsko?

Kurva slovenska!

Komentiraj

Objavil/a Alex van der Volk 23.07.2008 ob 06:36 ob 06:36 pod (Po)nočna filozofiranja, Volkova potepanja, Žlica pelina

Dobro jutro, Slovenija

Sončni žarki so napovedovali še en lep topel dan na hrvaški obali, ko sva z Volkuljo ugotovila, da nama usihajo zaloge hrane, ki sva jih pritovorila s sabo. To seveda ni bilo nič čudnega, saj sva glede na slovenske cene tudi računala s tem, da se nama bo bolj splačalo nekajkrat zaviti v bližnji Konzum, kot s seboj tovoriti kilograme hrane in pijače. Če grem doma skoraj vsak dan v trgovino, bom tudi na morju stisnil zobe in nekajkrat zavil v market namesto na plažo. Tako sva se usedla v avto in se odpravila proti Šibeniku, kjer sva dva dni prej videla ogromen nakupovalni center z velikim logotipom Konzuma.

V trgovini je, nasprotno od pričakovanj, vladala precejšnja gneča, ki je sam ne maram preveč, če pa prostora v katerem se gibljem ne poznam, sem na vse skupaj še toliko bolj občutljiv, a sva se vseeno mirno sprehodila okoli polic, v voziček zmetala nekaj najbolj osnovnih stvari in se odpravila proti blagajni. Čeprav se omenjena gneča ni redčila, ampak kvečjemu obratno, je delovalo le kakšnih pet blagajn, dekleta pa so delala tako naveličano počasi, da sem le nemirno tlesknil z jezikom. Ampak, hej, saj sem vendar na dopustu, zakaj bi si kvaril karmo, ker bom moral malo čakati? Pred menoj je še cel teden ležernega poležavanja in čisto nič mi ne bo ušlo.

Vseeno pa sem se spomnil, da mi nekaj manjka. Čeprav sva se pakirala zares počasi in dvakrat preverila ali imava res vse, sem gladko pozabil na enega osnovnih pripomočkov vsakega kadilca – pepelnik. Okej, če bom kupil še enega, mi ne bo padla krona z glave, vsekakor pa se bom moral resno zamisliti kaj bom počel s sedmimi, ki jih bom zdaj imel doma, sem brundal predse, ko sem se sprehodil do police s steklenimi izdelki in izmed treh vrst pepelnikov izbral najcenejšega, za 6,99 kun. Na to, da ni zapakiran v škatli, oz. da nima nalepke s črtno kodo, takrat nisem pomislil.

Končno sva prišla na vrsto in ko je prodajalka po polžje klikala vsak izdelek posebej, se je seveda zataknilo ravno pri pepelniku. Nekaj časa ga je zmedeno obračala naokoli, nato pa poklicala starejšo delavko in jo vprašala kaj naj naredi. »Ajde, računaj sedem kun več in boš že potem reševala,« sem ji, nekoliko nejevoljen zaradi vrste, ki se je nabirala za nama, rekel v hrvaškem jeziku,. »E, dečko, to ne ide tako,« je vzvišeno odgovorila starejša prodajalka in odšla s pepelnikom v roki proti policam s steklenimi izdelki.

Tisti trenutek bi najbrž naredil zlata vredno delo, če bi plačal tistih sto kun kolikor je znašal račun in odšel, ampak bolj kot potreba po pepelniku, mi trma ni dala, da bi zares odšel. Prodajalka se je mirne duše zaklepetala s prijateljico, ki je stala tik za nama (očitno ji ni vklopilo, da bi zaključila najin račun, stregla stranke in nato, ko bi ji starejša prodajalka le potrdila, da pepelnik res stane tistih sedem kun, oz. eno lipo manj, enostavno seštela račune) in vrsta je bila iz minute v minuto daljša.

»Kurva slovenska!« sem naenkrat zaslišal glasen sik tik za hrbtom. Presenečeno sem se obrnil in prestregel srepeč pogled nemarno oblečenega in neurejenega domačina, ki se je zaradi nesposobnosti prodajalk očitno naveličal čakanja, jezo pa se je odločil stresti name. Razumete, ne? Ni bil kriv Konzum, ker ne označuje svojih izdelkov s črtnimi kodami, prav tako nista bili krivi prodajalki, ki bi lahko računu mirne duše prišteli tistih ušivih sedem kun in nato reševali problem. Kriv je bil »glupi Slovenac«, ki je hotel tisti izdelek na vsak način kupiti. Z mladeničem sva se nekaj sekund gledala kot da si bova vsak hip skočila v lase, nato pa se je fant očitno odločil, da z menoj ne bo izgubljal časa, saj se je obrnil in odšel.

Že čez pol minute se je prodajalka vrnila s črtno kodo pepelnika in ko jo je dekle na blagajni kliknila in mi poračunala skupni znesek računa, me je prijelo, da bi jo okrcal z besedo ali dvema, a dan sem imel že nekoliko pokvarjen tudi brez tega in si ga resnično nisem hotel popolnoma zagreniti.

Ne vem kam pelje ta medsebojna zafrustriranost med nami in Hrvati, a letos sem prvič dobil občutek, da vse skupaj uhaja izpod nadzora zdravega rivalstva. Mogoče sem imel samo smolo, da sem naletel na primitivca, ki sem mu prišel prav, da je lahko nekoliko izživel svoj manjvrednostni kompleks, toda povsem možno je, da bodo takšne stvari postale ustaljena praksa tako v Sloveniji kot na Hrvaškem. Konec koncev sem bil prav nocoj priča obnašanju petih pijanih fantov, ki so se iz ljubega miru verbalno spravili na Zagrebčana, ki je mirno točil gorivo.

A Hrvaški zaradi ene nekoliko slabše izkušnje, ki je bila tisti trenutek nekoliko grenka, naslednji dan pa le še bled spomin, sam ne nameravam obrniti hrbta. Ne, še bom podpiral njihov turizem s tem, ko bom kampiral v njihovih kampih in v času dopusta njihovo kampanjo »kupujte hrvatsko«, politika pa naj še naprej vodi življenja ljudi, ki več kot očitno ne znajo razmišljati s svojo glavo in so jim prebivalci sosednje države krivi za vse tegobe tega sveta.

Lahko noč vam želi

vaš

Volk

  • Share/Bookmark
 
30 odgovorov na “Kurva slovenska!”
  1. nevenka - 23.07.2008 ob 07:47
    nevenka

    Zato pa Hrvati ravnajo z nami kakor ravnajo, vsi skupaj nimamo nekega trdnega stališča in se stalno podrejamo, en velik Rupel smo vsi skupaj.

  2. chef - 23.07.2008 ob 07:48
    chef

    Jaz se pa Hrvaške vseeno izogibam. Ker se mi gabi, da me morda tudi tisti, ki se mi smehljajo, ko jim puščam kune, pravzaprav zaničujejo in si mislijo svoje.

    Pridem ves prijazen, baba na recepciji kampa me pa nadira, ker sploh ne ve kdo sem, in da v bistvu živim od njihovega prekletega denarja, ki ga plačujejo za oglas.

    O avtocestah raje ne bi, ker je pot do Splita itak skoraj tako draga kot naša bedasta polletna vinjeta. Letos sem bil na Hrvaškem štirikrat ali petkrat, kar je več kot v zadnjih štirih letih skupaj, ko iz principa nisem šel, saj so me vsaj trikrat oškodovali pri denarnih nagradah.

    Veš kaj? Naj se jebejo s svojim turizmom, vsaj dokler mi bo kreten, mučitelj živali, pravil bedaste štose. Naj sami sebi pripišejo, tudi tisti, ki so normalni.

    In za iste cene bom letos dopustoval v Franciji, kjer so tudi svojega denarja vredni, niso pa nesramni. In predvsem imajo boljšo ponudbo.

    Sicer pa isto velja za vse tiste Slovence, ki se na naših tleh obnašajo do Hrvatov enako kot oni na svojih tleh. Naj se jebejo, primitivci!

    P.S.: imam nekaj hrvaških kolegov, z njimi se odlično razumem.

  3. dare - 23.07.2008 ob 08:03
    dare

    Jaz jim tudi delam drenj zadnja lata v lijepi njihovi. Za svojo veliko familijo pač zaenkrat ne najdem kakšne druge primerne variante. In ko si tako mislim, jebenti Dare, skoraj tri (moje) plače jim prinesemo dol, potem so pa še skoraj vsi po vrsti neprijazni (ali pa vsaj hladno vzvišeni) do vas……naslednje leto pa spet prijadrate. Ja, saj “kurva” kljub svoji vulgarnosti niti ni tako zgrešen termin!!

  4. nevenka - 23.07.2008 ob 08:06
    nevenka

    Mene Hrvaška ne bo videla, dokler ne bomo imeli jasne meje. A krivdo za to polagam na slovenske politike, ki zadeve ne razrešijo. Ne mislim pa, da je lahko rešljivo. A rešljivo najbrž je.

  5. katarina - 23.07.2008 ob 08:10

    jaz pa že nekaj časa hodim po ljutomeru, ki je pol ČK in VŽ avtomobilskih registracij. no, poln glede na to, da v Kranju praktično ne vidiš avta s hravaško registracijo. pa ne vem, sem še v Sloveniji ali na Hrvaškem? :) šalo na stran, na Hrvaško ne hodim. ko sem se vozila v bosno sem sicer morala skozi njo a pot do bosne je tako odljudena, da ni bilo bojazni, da bi se kje srečali. pa šestega avgusta grem pogledat hčeri v pineto. in upam, da ne bom srečala nikogar od domačinov (in ponavadi jih ne). drugače pa tja ne grem. mi ni. srečujem pa hrvate v sloveniji in še nisem srečala takega, ki bi bil neprijazen do mene. mogoče zato, ker je “pri meni doma” ali pa zato, ker jaz kot človek nisem konfliktna oseba. kakorkoli … hrvatje mi ne sedejo že od nekdaj.

    edina stvar, ki mi gre res na živce so moji sonarodnjaki slovenci, ki na hrvaškem delajo kretene iz sebe in posledično mene. pa ne kar vsi slovenci, ampak tisti mladiči, ki se ga napijejo in so potem pametni za znoret. takih me je sram. sram me je pa tudi zaradi NLB in HE Krško, pa še česa. tudi hrvatje imajo na naši strani meje svojo zemljo, do katere ne morejo ali imajo otežkočen dostop. pa?za njih nam je valjda vseeno.

    kar se pa tiče turistov: jaz načeloma ne maram turistov, sploh kadar jih vidim v trumah. pač nisem turističen človek. in najbrž tudi domačini na hrvaški obali – tisti, ki se ne preživljajo s turizmom, niso vsi navdušeni nad turisti. in mogoče si ti, volk, naletel na takega. jaz tudi rečen v kakšni črpalki, ki je polna turistov, recimo fak of nemci, pa ne mislim to dobesedno. :)

  6. tommb - 23.07.2008 ob 08:24
    tommb

    @dare: hehehe imaš prav in zato se mi letos ne bomo prodali in gremo lepo na sever. Kar se cen tiče je itak enako ali pa ceneje kot doli, pa še nihče te nima za “kurvo slovensko”

  7. chef - 23.07.2008 ob 08:26
    chef

    Na severu nas imajo za čefurje. Brez heca.

    Niti ni čudno, dovolj je, da vidiš, kaj naši rojaki počnejo v tujini. Od scanja po grmovju naprej.

  8. Pris - 23.07.2008 ob 08:32
    Pris

    “… edina stvar, ki mi gre res na živce so moji sonarodnjaki slovenci, ki na hrvaškem delajo kretene iz sebe in posledično mene. “

    S temle se zelo strinjam, sam pa sicer nimam slabih izkušenj na Hrvaškem.

    Glede varčevalcev Ljubljanske banke in NE Krško pa zadeve niso tako preproste. Mene zaradi tega ni sram, se mi pa zdi zelo neodgovorno od politike obeh držav (in v končni fazi tudi ostalih držav rajnke Juge), da tega še niso rešili.

  9. Farad - 23.07.2008 ob 08:38

    ˝…sram me je pa tudi zaradi NLB in HE Krško, pa še česa˝ – res te je lahko sram Katarina, a zaradi zgolj svoje neumnosti oz. nepoznavanja zadev, o katerih tako na pamet pišeš.

  10. katarina - 23.07.2008 ob 08:46

    FARAD: mene kot navadno državljanko zanima samo to, da je nekdo vzel nekomu dnear, ki mu ga noče vrnit. to je tko, kot bi šparkase zaprla svoje banke, denar, ki smo ga slovenci naložili na njihove (naše) TRRje, pa bi poniknil neznanokam. nikogar ne bi brigali razlogi zakaj, vsi bi hotli samo svoj denar nazaj. in isto zahtevajo hrvati imajo prav, mene pa je sram, ker je NLB : NOVA LJUBLJANSKA BANKA. LJUBLJANA pa je v sloveniji. kapiraš? zakulisja in podmukla posla navadnega državljana ne brigajo.

  11. dare - 23.07.2008 ob 09:04
    dare

    @chef :), to imaš pa prav ampak spomnil si me pa na dogodek, ki se sicer ne tiče severnjakov ampak Italijanov. Unite Europe!! Pred par leti, sem naletel pred blokom na lep primer. Iz ogromnega terenca (BMW) so se pred bajto spravljali štirje gospodje. Že po avtu sodeč ne ravno plebejci, po obleki nisem mogel soditi, ker so bili v ribiških cotah in opravi (pomeni da so bili kot novoletne jelke). Medtem ko so trije gospodje stopili v lokal, se je eden odločil olajšati se v steno našega bloka. Mislim šok,ej! In še posebno glede na to, da sem bil tam blizu jaz in še ena soseda. Potem sem z vsem svojim znanjem njegovega jezika in še en par besed sem si izmislil, tipu povedal da bom ob prvi priliki tudi jaz šel scat na njegovo dvorišče pa bomo videli kako se mu bo to zdelo in še to , da se naši otroci igrajo tukaj itd… Nič ni odgovoril, le odhitel je za svojimi….Po grmovju bi bilo vseeno bistveno bolje.

  12. Pris - 23.07.2008 ob 09:13
    Pris

    Katarina, razumem tvoje stališče, ampak tukaj gre za zelo kompleksno zadevo. Res ni tako enostavno, ker gre za sukcesijsko vprašanje. S tem, ko je zagrebška izpostava Ljubljanske banke (to ni bila NLB!) propadla, je bila zaradi investicij v hrvaško gospodarstvo mnogo bolj oškodovana, kot pa hrvaški varčevalci. Gre za isto vprašanje, samo v obratno smer. Banka nima čez samo varčevanja, temveč daje tudi posojila. Koliko je bilo hrvaških d.o.o.-jev, ki zaradi “zaprtja” nikoli niso vrnili kreditov in ki verjetno sploh ne obstajajo več? Vendar se ta del rešuje v sukcesiji, medtem ko naj bi se problem varčevalcev po njihovo reševal prej na relaciji NLB (ki sploh ni pravna naslednica zagrebške LB) : varčevalci.

    Najbolj elegantna varianta je takrat bila, da denar varčevalcem povrne Hrvaška, končni znesek pa “vračuna” v pogajanjih v sukcesiji. Takšna rešitev bi bila najboljša za hrvaške varčevalce, vendar njihova država jasno o tem ni hotela niti slišati.

  13. chef - 23.07.2008 ob 09:38
    chef

    @dare: Saj, Italijani so znani prešiči. Južnjaki, pač. Moraš pa tudi vedet, da terence (ki to niso, gre za SUV) načeloma vozijo primitivci. Zato se je meni včasih kar malo nerodno vozit v službenem Touaregu. (pa še sam se začnem v njem obnašat kot idiot, haha).

  14. katarina - 23.07.2008 ob 10:11

    Pris: vem, da je vse bolj zakomplicirano, ampak mene kot varčevalko to pač ne zanima. denar sem dala v točno določeno banko, iz nje ga hočem nazaj. ostalo me ne briga. tako deluje logika večine ljudi. saj smo tudi slovenci takrat po ure in ure stali pred bankami ( v kranju so spali pred vrati), da so dobili denar. kaj, misliš, da bi bilo, če ga ne bi dobili. pa vprašanje, če so ga vsi dobili. no, pustimo to. hotla sem samo povedat, da niso hrvatje krivi za vse, pa tudi snežniških gozdov ne bi sekali, če bi slovenci bili sposobni skrbet za lastne meje. al je tudi tukaj kaj v zaodrju. pa na muri, tridnovem vrhu, ob dragonji, …

  15. Pris - 23.07.2008 ob 10:59
    Pris

    “denar sem dala v točno določeno banko, iz nje ga hočem nazaj”

    Katarina, še enkrat, ne gre za isto banko. ;)

    Tudi meni ni lepo, da so varčevalci ostali brez denarja, ampak zagrebška LB je bila samostojna pravna oseba (verjetno je bila večina vodilnih Hrvatov) in je zaradi takšnih in drugačnih razlogov propadla. Pri vseh bankah vedno obstaja minimalni riziko, da bo propadla in da bodo ljudje ostali brez denarja, tako kot pri vsakem kreditu obstaja riziko, da ga kreditojemalec ne bo mogel vrniti (zato pa banke kredit zavarujejo s hipotekami in drugimi instrumenti).

    Če bi se v primeru zagrebške LB že šli čiste račune, potem bi hrvaško gospodarstvo moralo plačati mnogo več (npr. vse neplačane zagonske kredite raznih d.o.o.-jev, ki jih je v začetku devetdesetih bilo kot listja in trave in so skoraj vsi propadli, denar pa je “uzela magla”), kot pa bi dobili vrnjeno hrvaški varčevalci.

    Ni pa sprejemljivo, da bi se ena plat iste medalje reševala na relaciji banka : varčevalci, druga plat (dolgovi do banke) pa v okviru nasledstva SFRJ.

  16. rebelde - 23.07.2008 ob 11:09

    Rešitev je v bojkotu hrvaške! Saj obstajajo cenejše in boljše destinacije. Egipt, Turčija,…

  17. Pris - 23.07.2008 ob 11:17
    Pris

    Jebeš bojkot! Vsak naj se sam odloči, kje bo dopustoval.

  18. Saška - 23.07.2008 ob 11:41

    Ojojoj, ta obtoževanja glede na narodnost, jezik ki ga nekdo govori, velik nos, barvo kože ipd.! Poslovno sodelujem s Hrvaško in o tej državi, kot poslovnemu partnerju nimam najboljšega mnenja … še veliko za urediti, preden bomo lahko mirno in brez težav sodelovali z njo. Imam hrvaške stranke – ljudje, kot vsi drugi … eni prijazni, drugi zoprni, tretji dolgočasni … kot povsod drugje po svetu. Hrvaška, kot destinacija za dopustovanje? Me ni videla že več kot 15 let. Zakaj? Zaradi politike in negativne propagande? Niti slučajno. Enostavno mi čisto morje, ježki, meduze in povprečna kava ne sedejo. Od dopustovanja pričakujem druge stvari, ki mi jih drugje omogočajo v večji meri, kot na Hrvaškem … as simple as that.

    Kdo je kriv za HE Krško in Zagrebško LB in povezovanje tega z nacijo je pa precej podobno razmišljanju tipa, ki je v Konzumu stal za Volkom. Je kriv Volk za gužvo? Prodajalka, ki dela počasi? Njen šef, ki je že zdavnaj ni odpustil? Tisti, ki lima kode? Tisti, ki jim dela kode in jim za ta artikel kod še ni dostavil? Direktor uprave Konzuma, ki ima nered v trgovini? Hrvaška vlada, ki vodi napačno politiko zaposlovanja in na delovnih mestih sedijo nesposobneži? Morda pa Slovenci, ki premalo denarja pustimo na Hrvaškem, s katerim bi konec koncev lahko kaj spremenili in bi končno zaposlovali sposobne ljudi, ki bi delali hitro in učinkovito?! Konec koncev pa se mi zdi, da vse skupaj izvira le iz tega, da nekdo prejšnji večer ni dobil :)

  19. Dajana - 23.07.2008 ob 13:00
    Dajana

    Se strinjam s Saško. Tudi meni so že Hrvati pokazali sredinec, ker sem bila pač v avtu s slovensko registracijo, ko sem bila pa v avtu z avstrijsko ali nemško, so se mi pa klanjali. Itak. So seveda naredili Slovenci isto. :roll: Na Hrvaškem je samo odslikava stanja na Slovenskem. Očitno se tam zbira cel kriminal in ološ iz vseh vzhodnih držav in “seksualni” turisti iz Španije in Švedske, ker pač tega,a kar lahko počnejo na Hrvaškem, ne morejo početi doma. Beremo o tem, da so Slovenci stopili na injekcijske igle na plaži, da so pretepli pijanega Slovenca, ki je vzklikal: “Tu je Slovenija”, da Poljaki kradejo registrske tablice, ker jim je dolgčas, da je Slovenec povozil plavalca z gliserjem, da se okoli Rovinja zbirajo svingerji, ki seksajo nagi kar na plaži, da je Slovenka (ne vem, če iz taiste firme zgoraj) ukradla cel voziček blaga, da se kelnerji grdo obnašajo do nas (kot da se v Ljubljani lepo…), da so nekje Slovenci (pa tudi Hrvati – hic) staknili salmonelo… itd itd. Ne vem, kaj bi bilo, če bi bilo obratno – če bi Slovenija imela tisoč km obale in otoke in bi Hrvati živeli v Sloveniji? Kako bi bilo? Prav tako, kot je zdaj. ;) To sploh nima zveze, kje je kdo in kakšne nacionalnosti je, temveč je pomembno, kakšna politika je na oblasti – a gre za pošteno politiko, ki usmerja pozornost ljudi v to, da počistijo pred svojim pragom ali pa jo usmerja v napake drugega naroda, namesto, da bi se skoncentrirali nase! Razen tega je na Hrvaškem ravno toliko zamerljivosti, foušije in nesamozavesti, kot na Slovenskem in potem pa se najdeta dva taka skupaj in… se zgodi eksplozija zaradi ene besede, ki je nočemo preslišati. Lahko pa bi se zaradi tega gospoda, ki ti je to rekel, pritožil! Ne vem, če lahko ljudje kar tako, brez razloga, žalijo? Ker se nikoli nihče ni pritožil, ker nimamo zunanjega ministra s hrbtenico, ker nikoli ne rečemo bobu bob in ne iščemo pravice na pravem koncu… se bo to seveda še nadaljevalo in nadaljevalo… dokler ne bomo ugotovili, da so Hrvati ravno taki ljudje, kot mi in da je med njimi tudi kakšen tak, ki se mu zmeša, samo če mu rečeš Slovenec, ravno tako, kot pri nas, če komu rečeš: Hrvat.

  20. sakir - 23.07.2008 ob 13:03
    sakir

    Temu bi se izognil lahko tako, da nebi počitnikoval na Hrvaškem. Dokler bomo pohlevno hodili k njim na morje, bodo tako ravnali z nami. Raje dan kak evro več in grem kam dlje, kjer ne bom Slovenac, ampak turist, dobrodošel, stranka z denarjem in zato kralj.

  21. tommb - 23.07.2008 ob 13:06
    tommb

    z Prijateljem (velika začetnica ni po pomoti) Željkom, ki je Hrvat, sva pred mnogo leti (ko še on ni maral Slovencev in jaz ne Hrvatov) ugotovila da:

    “NEKA LINIJA, KI JI REČEMO MEJA, NE MORE DELITI LJUDI NA DOBRE IN SLABE, PAMETNE IN NEUMNE, POŠTENE IN POKVARJENE …” ,

    ampak vse te ljudi najdemo tako na eni, kot na drugi strani “linije” …

  22. mares - 23.07.2008 ob 14:04

    Gravžajo se mi primitivci zarukani,zato grem raje v Turčijo,kot na Hrvaško pa imam Hrvaško samo 8 kilometrov stran…

  23. Lemurian - 23.07.2008 ob 14:45

    “..in so jim prebivalci sosednje države krivi za vse tegobe tega sveta.” Jep

    Sicer pa – prefukov bi ga prasca hrvaškega! Kaj pa misli, da je! Potem bi pa imeli pretep v trgovini pa še v kampu, pa bi imeli super predvolilno temo. Super temo za medije in za gostilniške pogovore, ter bi tako spet nekaj časa pozabili na svoje lastne frustracije in vso svojo jezo in vzroke nad problemi zvalili na hrtave – oni pa na nas. In potem bi zaprli meje in zapustili hrvaško……. Jasno je namreč, da če ne bi bilo Hrvatov, da bi bilo življenje slehernega Slovenca lažje in seveda obratno, če ne bi bilo Slovencev, bi bilo življenje slehernega Hrvata prav tako lažje.

    Kako se pa te stvari znajo odviti pa smo že videli v naši zgodovini in nekje še vedno videvamo…. Pretiravam?

    V Freedom Writers je to lepo prikazano, različna manifestacija, a v principu gre za enako stvar kot med “Slovenci in Hrvati” http://www.youtube.com/watch?v=tw-P4Dy0zkI

  24. sovica Oka - 23.07.2008 ob 15:44

    Alex, je čutit, da si napolnil baterije! Lepo spisano, tudi prejšnji zapis.

    Ne spomnim se, ali se s “Hrvoji” nismo marali tudi prej, pred 1991. Kamor smo šli z družino so nas lepo sprejeli. Oče si je znal naredit prijatelje povsod. Ni nam bilo težko se pogovarjat v srbohrvaščini, čeprav to ni bil naš materni jezik. Je bila stična točka pogovora sinhrono komentiranje politike? Je prav politika to, kar nas zdaj deli na dvoje? Vedno bolj verjamem, da ja.

    Počasi sem že sita teh predalčkanj “Hja, je videt da je {vstavi poljubno narodnost}!”. So fajn Italjani in smotani. So fajn Slovenci in smotani. So fajn Hrvatje in smotani. So fajn Američani in smotani…

  25. Andrej - 23.07.2008 ob 18:31

    sovica Oka, s Hrvati smo bili pred razpadom SFRJ v dobrih odnosih, nenazadnje smo se takoj ob osamosvojitvi, ki je bila za obe državi razglašena s 25.6.1991, tudi takoj vzajemno priznali. Hrvati so bili torej prvi ki so nas priznali kot samostojne, prav tako smo bili mi prvi ki smo priznali njih. V tistih časih nas je pač združeval nek upor proti beograjski centralistični politiki in srbskemu nacionalizmu pod vodstvom Slobodana Miloševića, ki je v sredini 80-ih let dobil neke bolane ideje o tem, da bo iz celotne Jugoslavije naredil t.i. Veliko Srbijo. Stvar se je zaostrila z razpadom SFRJ, ko je politika začela voditi ljudi, ki ne znajo razmišljati s svojo glavo. Zdaj pa si politiki na račun naivnih tepcev, ki se namesto da bi razmišljali s svojo glavo pustijo voditi njihovi propagandi in se poleti pretepajo na morju, lepo nabirajo volilne glasove. Politiki se pa tem istim ljudem lepo smejejo, ko vidijo kako naivno jim nasedajo njihovi propagandi in vse skupaj veselo izkoriščajo za svoje politične interese.

  26. Rusi - Saša Gerčar - 23.07.2008 ob 19:03

    [...] …. vsi potujejo in vsi pišejo o državah ter njihovih prebivalcih. Najprej berem Volka in njegovo hrvaško izkušnjo, nato pa Val in njeno rusko … sama sem pisala o Američanih in če bi najbrž še malce [...]

  27. selemjan - 24.07.2008 ob 10:59
    selemjan

    Sem kar pričakoval takle zapis … prejšnji se mi je glede na tvoj blog zdel preveč spokojen :P

  28. domovoj - 27.07.2008 ob 08:26

    Očitno se ti lahko v tednu dni dopustovanja na Jadranu zgodi več neprijetnosti kot na tritedenskem vandranju po Rusiji, ki pri nas sicer še vedno velja za “divjo” in “nevarno”. Doživel namreč nisem niti najmanjše neprijetnosti (ravno nasprotno!), pa tudi v morju sem se namočil. Je pa res, da je na Baltiku že zrak imel 17 stopinj … :/

  29. akvarij - 28.07.2008 ob 00:51
    akvarij

    Mi pa se imamo na Hrvaškem vedno lepo in še bomo šli… (sploh pa smo mnenja, da si lepa doživetja in prijeten dopust narediš sam in ne drugi)

    Ampak ta Konzum je pa res … (po drugi strani pa se tudi pritožujemo nad preveliko hitrostjo blagajničark v diksontarjih… eh, vedno najdemo kaj…)

  30. Safet Ali-beg - 30.07.2008 ob 11:53
    Safet Ali-beg

    Eh, stari, primitivci so povsod. Žal tudi med tistimi, ki so privedli do sedanjih “dobrososedskih” odnosov med Slovenci in Hrvati, med politiki. Vedno si, ko prideš nekam, nekomu čefur, čeh ali kurva slovenska. V bistvu me je je privleklo omenjanje Šibenika, moje, družinske, destinacije že leta in leta. In v njem so se mi nabrale same lepe izkušnje – res, da sem o vinjetah moral razlagati na dolgo in široko, a to tudi ni bil tako hud stres – od tržnice, mesarja, trgovine s pecivi, kave in sladoleda u središču Šibenika, naročila prodajalki časopisov, da mi “sačuva jednu Mladinu”.

Na vrh

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !