Iz volkovega b(r)loga

Čista vest je le simptom slabega spomina

Grozljivka v Koloseju

Komentiraj

Objavil/a Alex van der Volk 15.4. 2008 ob 06:37 pod (Po)nočna filozofiranja, Šnopčki za dušo

Dobro jutro, Slovenija

»Upam, da ne bosta tega počela celi dve uri,« mi je šepnila Volkulja na uho, nekaj minut pred začetkom filma The Mist, v Kolosejevi dvorani številka tri. Zanimivo, sam sem v tistem trenutku premišljeval povsem isto in zaljubljen parček, ki je sedel pred nama, je bil z glasnim poljubljanjem in njenim »kokošjim« smehom, zares nekoliko moteč. V kolikor me ne bi že pošteno dajala radovednost, kaj nam je tokrat pripravila naveza King-Darabont, bi se bržkone spustil v tiho debato, zakaj pari, ki nato večino filma preživijo ob mešanju sline, sploh gredo v kino, tako pa sem se le prikrito hihital romanci pred nama in se zatopil v dolgočasne reklame, ki sem jih v Koloseju pač prisiljen gledati.

Trailerji za prihajajoče filme se niso še odvrteli do konca, ko so pet ali šest sedežev levo od naju okupirale pubertetniške najstnice. Saj veste, mlade, razigrane, vsaka s svojo veliko škatlo pokovke in seveda obvezno kokakolo. Tipična ameriška publika, od katere živijo filmi a la »American pie: The naked mile«. In tisti napovedniki, ki v vsakem povprečnem gledalcu1 vzbudijo željo po ogledu naslednjih štirih filmov, se niso še odvrteli do konca, ko so kokice že frčale po zraku. Okej, so pač mlade in razigrane, ko jih bo film zgrabil in prilepil na stol, se bodo že umirile.

Kako sem se motil. V Koloseju sem bil do zdaj sicer le šestkrat ali mogoče sedemkrat, a očitno sem tudi v nabiti dvorani (ob ogledu Ameriškega gangsterja) imel srečo, da sem si prostor delil z dokaj kulturnim občinstvom, ki se je enostavno zavedalo, da moraš v kinu dati mir, če ne želiš po hitrem postopku zanetiti prepira ali celo pokasirati kakšne po nosu. Ja, vstopnico je mora pač vsakdo plačati in kdo ne bi znorel, če začne nekdo motiti njegov užitek. A nikoli si ne bi mislil, da je trop najstnic sposoben takšne mere primitivizma. Od neprestanega hihitanja, komentiranja, pogovarjanja, oglašanja na telefon, cmokanja in srkanja, vstajanja ter odhodov iz kinodvorane in prihodov nazaj vanjo… Sam sem sicer sedel na desni, tako da je Volkulja sedela med mano in njimi, a mirne vesti lahko priznam, da bi mi na njenem mestu živci popustili že veliko prej, saj je šele proti koncu, ob najbolj napetem delu filma besno zasikala, naj že enkrat zaprejo. O komentarjih, ki jih je s tem sprožila, ne nameravam izgubljati besed, bržkone pa je smrklje le nekoliko streznila moja izjava ob koncu predstave, da imajo srečo, ker nisem na mestu mojega dekleta sedel jaz, saj bi v tem primeru ena pokasirala tudi kakšno facko.

Ja, multiplekse kljub vsej razkošni tehnologiji s katero razpolagajo in posledičnih užitkih, ki jih ponujajo ob ogledih filmov, sam sovražim iz dna srca. Morebiti zveni nekoliko nelogično, a še predobro se spomnim starega novogoriškega kina, kjer nam je ostarel blagajničar dejansko otipaval žepe ozkih kavbojk, če v notranjost ne tihotapimo kakšnih bombonov ali bognedaj žvečilnih. V kolikor jih je našel, si imel na izbiro dvoje, ali bomboni, ali predstava. In tako si jih bil prisiljen pustiti njemu, da bi jih po koncu filma dobil nazaj pa je bilo seveda utopično pričakovati. Kaj se je zgodilo, če si med filmom le nekoliko preveč naglas zakašljal ali slučajno motil ostale gledalce, naj si poskuša vsak predstavljati sam, a sam sem na lastne oči videl, kako je taisti blagajničar marsikaterega sovrstnika za uhlje odvlekel ven. Danes je v dvoranah velikih multipleksov dovoljeno malodane vse. S seboj si lahko prineseš vsakršno hrano in pijačo, lahko si glasen in brez občutka slabe vesti motiš ostale obiskovalce2, lahko posvinjaš sedeže in tla, lahko… Bržkone lahko tudi seksaš pa se ti ne bo nič zgodilo, konec koncev je to tvoja pravica, saj si vendar kupil vstopnico, kajne?

Sam sicer povsem razumem, da so se frčafele pač dolgočasile. Ne dvomim, da so pričakovale nagnusne pošasti, ki koljejo ljudi, ob čemer se prelivajo hektolitri krvi, dobile pa so novo mojstrovino Franka Darabonta, katerega filmi pač niso za vsakogar. Prav tako povsem razumem, da jih film ni potegnil vase tako kot je mene in dvomim, da ga je katera od njih sploh razumela, oz. doumela njegovo sporočilo. Ne, film The Mist vsekakor ni nedeljska matineja in mogoče bi moral celo nositi oznako »neprimeren za mladino do šestnajstega leta«, toda to punčk niti malo ne opravičuje. Ne zagovarjam nekega komornega vzdušja, konec koncev sem v nekem trenutku tudi sam siknil en glasen »YES!«3, zaradi česar sem se po koncu filma mojima desnima sosedoma tudi opravičil, a sta mi nekoliko presenečeno4 odgovorila, da me ob ploskanju (!!??) iz zgornjih vrst sploh nista slišala, ampak kar je preveč je pa preveč

Rešitve žal ni na vidiku ali pa je samo jaz ne vidim. Iluzorno je pričakovati, da bo Kolosej zaposlil trideset novih ljudi, ki bodo opravljali redarsko službo in začeli iz kinodvoran metati nekulturne gledalce, ki si domišljajo, da si lahko privoščijo vse, saj jih je tako navadila politika multipleksov. Prav tako bi bilo izredno moteče, če bi se ti redarji sprehajali iz dvorane v dvorano, saj bi bili samo en dejavnik več, ki bi motil ogled filma, tako da je edino kar nam preostane, obiskovanje samotnih in napol praznih starih kinodvoran, kjer pa seveda ni takšnega zvoka in slike.

Morebiti bi se utegnil kdo obregniti tudi vame, češ da naj si omislim hišni kino5 ali naj pač ne obiskujem multipleksov. Toda zakaj bi storil kaj takšnega? Sem mar kaj manj kot otročje najstnice, ki mislijo, da si lahko privoščijo vse samo zato, ker so danes otroci zavarovani bolj kot kočevski medvedi? Če bi se od nekod našel nekdo, ki bi eno od njih za ušesa zvlekel iz dvorane, bi bržkone tudi ostale po hitrem postopku utihnile, ampak čez nekaj ur, ko bi v Kolosej ob policijskem spremstvu pridrla njena starša, ne bi rad bil v njegovi koži.

A tudi Kolosej bo moral razmisliti o rešitvi tega problema. Vem, da z današnjim prispevkom nisem odkril tople vode, saj obstaja malo morje takšnih in drugačnih zapisov o slabih izkušnjah v ljubljanskem, mariborskem, celjskem, koprskem ali katerem drugem multipleksu in prej ko slej bodo odgovorni enostavno morali nekaj ukreniti. Pa čeprav s starostno omejitvijo pri nekaterih filmih. Konec koncev, kaj imajo tako mlade punčke sploh za početi zunaj ob devetih zvečer?

Ah ja, preden pozabim. Ko sem si jezno oblačil bundo in nalajal drobno blondinko, ki kar naenkrat ni izgledala več toliko pogumna kot pet minut prej, je z menoj glasno potegnil tudi mlad par, ki se je pred začetkom filma lizaril pred menoj, nato pa povsem v miru dve uri gledal film. Kako je ta svet pravzaprav včasih varljiv, kajne?

Lahko noč vam želi

vaš

Volk

  1. kar sem, roko na srce, tudi sam, saj hodim v kino predvsem zaradi razvedrila [nazaj gor]
  2. če si seveda pripravljen vzeti v zakup, da lahko v vsakem trenutku nekomu popustijo živci [nazaj gor]
  3. verski fanatizem je pač nekaj česar ne morem mirno požreti pa čeprav se gre samo za film [nazaj gor]
  4. bržkone je tudi njiju šokiral konec in sporočila filma [nazaj gor]
  5. že ideja sama mi privabi nasmeh na ustnice, za vse, ki niste razumeli namiga pa naj še enkrat ponovim, da živim na štiriindvajsetih kvadratnih metrih, vključujoč balkon, kopalnico in klet [nazaj gor]
 
20 komentarjev na “Grozljivka v Koloseju”
  1. Dinozaver - 15.4. 2008 ob 07:01

    Zakaj bi Kolosej težil in metal ven ljudi, ki so jim pustili več denarja kot ti (ker, predvidevam, nikoli ne kupiš hrane in pijače)? Poleg tega bo takih “potrošnikov” vedno več, ali pa je z oglaševanjem nekaj narobe. V Koloseju sem, recimo, enkrat na mesec, včasih tudi dvakrat, in ponavadi nimam nobenih pripomb. Seveda je odvisno, kakšne filme hodi človek gledat, predvsem pa, kdaj. V zadnjih tednih predvajanja so dvorane lepo prazne in mirne. Vsaj večinoma.

  2. chef - 15.4. 2008 ob 07:13
    chef

    V ljubljanskem Koloseju je prebavljivo izključno med zadnjimi predstavami, ko morajo biti paglavci že doma. Mene zjezi že sam pogled na tisto odurno halo, podobno letališčem in na kup mularije, od katere jih slaba polovica v svet bulji tako topoumno, da niso za nikamor drugam.

    Najhuje pri vsem je, da te mulc, ko ti med predstavo spusti in ga napizdiš, potem naredi še za debila. Treba je najti finto… tako kot takrat, ko sem v kampu, ko sem imel ob 3h zjutraj res e vsega dovolj, odšel do sosedovih glasnežv in se poscal dober meter od glave, ki je molela skozi vrata šotorov. In da naslednjič se pride pa še pes usrat pred šotor.

    Utopično je pa pričakovati, da bo mulce kdo nateral ven. V takih primerih so vedno glasni, da bodo nekoga tožili, pa da so nekaj plačali, bla bla bla, na koncu pa kakšen razvajenček celo doseže, da se njegovi jebeni starši res na koga spravijo.

  3. NeMirna - 15.4. 2008 ob 07:19
    NeMirna

    :) Volkec … jaz grem NAJVEČ “2x na leto v Kolosej - in sem vsakič “ozdravljena želje po obisku kina” za najmanj pol leta. Če že, potem raje kaka Komuna ali Vič … ljudje in njihova kultura niso na minimumu, sploh je NIMAJO!

  4. chef - 15.4. 2008 ob 07:38
    chef

    Taki smo kot 60letni fotri :)

  5. drmagnum - 15.4. 2008 ob 07:39
    drmagnum

    Kdaj je bolje film pogledati kar doma. V kinodvoranah pa se ni kaj dosti spremenilo. Nekateri se po trenutke nežnosti in prve zaljubljenosti zatečejo pod streho kinodvoran in jih film ne zanima. Mladi pa vedo, da jim nihče nič ne more. Tako je bilo in imam občutek, da bodo iz dneva v dan bolj predrzni in nevzgojeni. To pa je že druga zgodba.

  6. Enolla - 15.4. 2008 ob 08:46

    Ko bodo naslednjič iskali vzroke za slabši obisk kino predstav - pustimo na strani kakšne res strašno aktualne kot je Harry Potter bi bilo dobro, da jim pride ta zapis pod roke. Verjamem, da se “starejšim” obiskovalcem kot si ti enotavno ne da tega poslušati in se obisku kina izognejo.

  7. Tomaž Z. - 15.4. 2008 ob 11:30

    Da se ponovim:

    Support bacteria - it’s the only culture some people have!

    Sam pa v kino ne hodim ze od davnega leta 1997.

  8. Hex - 15.4. 2008 ob 12:13

    @Dinozaver: ne vem, da osnovi česa ti predvidevaš, ampak ti lahko zagotovim, da nimaš prav.

    Mene še zdaj zmrazi, ko samo pomislim na predstavo. Mularija nima nobene kulture in spoštovanja za druge, da o svinjaku, ki so ga pustile za sabo niti ne govorim.

  9. Dinozaver - 15.4. 2008 ob 12:41

    Hex, glede česa nimam prav?

    Predvidevam, da se nekdo, ki v kinu tudi sam hrusta kokice, ne bo zgražal nad ostalimi, ki počnejo isto. Jaz se z žretjem in nalivanjem ob gledanju filma v osnovi ne strinjam in tega ne počnem. Ampak ko grem v Kolosej, vem, da bom tam na to naletel in to vzamem v zakup. Z vso packarijo, ki je ob uživanju hrane in pijače pač omogočena. S tem računajo tudi lastniki in upravljavci kina in očitno tako vedenje po njihovih merilih ni sporno, sicer bi, predvidevam, posredovali. Ko me bo stvar motila preveč, da bi bil za to pripravljen odšteti 5 evrov, pač ne bom šel v kino. Mimogrede, pred kratkim sem bil (po dooolgem času) v tako opevanem kinoklubu Vič. Tam so me med ogledom filma motili: slaba kakovost zvoka, hrup projektorjev, komentarji in duhovičenje starejših, resnih in lepo oblečenih obiskovalk, neprijeten telesni vonj nekoga v bližini, mencanje in preoblačenje enega od obiskovalcev ter, nenazadnje, rahlo neudobni sedeži. Razen šelestenja z vrečkami bombonov si obiskovalci niso dali opravka s hrano. Naslednjič bom šel vseeno raje v Kolosej. Tudi ker grem do njega lahko peš. Razumem, da marsikoga dogajanje v Koloseju moti. Naslednjič pač ne hodite tja, ker ne bodo stvari nič drugačne. Pa brez zamere.

  10. Rad Bi Bil Smetulj - 15.4. 2008 ob 12:42

    Ma rajs gledam film na ipodu kt pa med takimi smrkavci…

  11. tecnstrdesc - 15.4. 2008 ob 12:59
    tecnstrdesc

    Se ne spomnim kdaj sem bil zadnjič v kinu :?:

  12. sovica oka - 15.4. 2008 ob 13:19

    Zadnjič v kinu: 2002. Predzadnjič: 1997 (Titanik)

    Noben surround in noben big screen ne more zamenjat mojega prenosnika, kjer stisneš gumb “pavza” in “nazaj” kadar hočeš, da ne govorim o jakosti zvoka, ki me v kinu dela živčno. Razumem pa, da si človek vsake toliko zaželi kina.

    Obnašanje šmrkarije, na katero sta naletela, je nedopustno. Enako obnašanje lahko zasledim v knjižnici, kamor se hodijo pubertetnice pogovarjat in hihitat, ker nimajo denarja za v kavarno.

    Prav nič mi ni žal, da sem vzgojena v duhu stare, “pionirske” šole, in da je na mojem seznamu vrednot tudi spoštovanje, pa magari samo do soseda na sedežu v kinu.

    BTW: dober naslov posta! =)

  13. cyco - 15.4. 2008 ob 13:36
    cyco

    Še en argument, zakaj obiskanost kinematografov upada…

  14. Hex - 15.4. 2008 ob 14:52

    @Dinozaver: Ker sklepaš, da Volk v kinu ne zapravi denarja za nič drugega kot za vstopnico.

    Vse lepo in prav, ljudje pač jemo in pijemo med filmom, kolikor komu paše. Vseeno pa se da to narediti tudi neopazno in tiho, tako da ljudi okoli ne moti, če je film vsaj malo zanimiv. Kokice se da jesti z zaprtimi usti, da ne hrustajo preveč, in tudi vrečke se da odpirati potiho. Vsakemu se zgodi, da kaj pade na tla, ok, ampak, nekateri dejansko pustijo za sabo čisto vse, kar jim pade od riti, dobesedno.

    kar se tiče teh deklet, sem prepričana, da se znajo 5 letni otroci, ki gredo gledat Alvina in veveričke obnašat veliko lepše.

  15. Alex van der Volk - 15.4. 2008 ob 16:47
    Alex van der Volk

    @Dinozaver: Po tej logiki torej jaz lahko kupim par paketov kokic in dve karti, plus par kozarcev kokakole in grem gledat Alvina in veverički ter začnem sredi predstave seksati kljub vsem otrokom, ki so v dvorani? Saj sem vendar kupil karto? Poglej, konec koncev te pred predstavo s platna globok moški glas opozori, da ugasni telefon in se kulturno obnašaj. Vseeno pa hvala za idejo, drugič bom dvakrat pomislil preden grem v nedeljo ob sedmih zvečer v kino, čeprav ne vem zakaj bi se jaz moral prilagajati nekulturnim smrkljam. In še to, z Volkuljo vedno nabaviva kakšno vrečko čokoladnih bombonov, ampak da se jih jesti čisto potiho in za sabo pustiti čisto

    @Chef: Hahahaha, dobra pogruntavščina tole v kampu, dobra. Očitno pa sem ob dosedanjih obiskih Koloseja imel kar srečo, kajti sam sem na takšno obnašanje naletel prvič, kot vse kaže pa so takšne stvari kar ustaljena praksa

    @NeMirna: No, vsekakor najdeš tudi zelo kulturne in lepo vzgojene mladostnike, te frčafele pa so bile tipične bodoče “kokoši”, ki bodo pač zrasle lepe, suhe in prepotentne in če si že zdaj domišljajo da lahko vse, ne vem kaj še bo. Jaz imam Kolosej rad zaradi slike in akustike in se mu ne nameravam odpovedati, vseeno pa sem v nedeljo zvečer resno pomislil, da je čas za kakšno peticijo

    @Chef: Morda res, a tokrat me to (izjemoma) ne skrbi preveč. Klinc, en red mora bit!

    @Drmagnum: Zdaj si povedal pa vse. Problem ni v mulariji, ampak v starših, ki jih naučijo takšnega obnašanja in kot sem rekel, ne vem kaj bi se zgodilo, če bi se nekdo lotil metod stare šole in eno za uhlje odvlekel ven

    @Enolla: To si pa lahko le želim. Pa tudi če bi jim takšen ali eden od sto podobnih zapisov res prišel pod roke, misliš da bi kaj pomagalo?

    @Tomaž Z.: Sicer sem res še zaspan, ker sem zaradi delavcev v bloku zelo slabo spal, ampak ne razumem čisto natančno kaj si hotel povedati. Tudi jaz sem bil v Koloseju prvič lani poleti, prej pa ogromno let sploh nisem bil v kinu, a mislim da se človek včasih mora malo razvajati, oz. si privoščiti “nekaj”.

    @Hex: Tu pa nimam kaj pripomniti, ker tisti, ki ga ni bilo v dvorani pač ne ve kako je bilo in kaj je za smrkljami ostalo. Zdaj bi si želel, da na ta zapis naleti fant, ki sem ga omenil na začetku in koncu sestavka :))

    @Dinozaver: Mislim, da sem ti zgoraj lepo povedal čisto vse pa tudi Hex ti je nato zelo lepo odgovorila. Če se dvesto ljudi obnaša kulturno, zakaj se ne bi morale mladoletne smrklje? Oz. odkod jim pravica, do motenja ljudi, ki so, za razliko od njih, vstopnico plačali z lastnim denarjem

    @Rad Bi Bil Smetulj: Good point, samo koliko imaš v tem primeru od filma pa je tudi zgodba zase

    @tecnstrdesc: Pametno, se ti vsaj ni potrebno sekirat zaradi takšnih stvari :p

    @Sovica Oka: Hja, lepo povedano in tudi jaz bi vsekakor lahko film pogledal prek mojega 22 palčnega ekrana, ampak s tem bi bil ob užitek, ki ga jaz v Kolosejevih dvoranah dejansko doživljam zaradi kakovosti zvoka in slike. In ne vem zakaj bi se moral jaz, kot predstavnik večine, prilagajati nevzgojeni manjšini. Ohoho, knjižnica je pa sploh poglavje zase, z vsemi najstnicami, ki tam visijo na IRC-u in nimajo najmanjšega pojma o obnašanju v knjižnici. Ampak zadnjič sem recimo pri Pigacu zasledil vprašanja, da zakaj neki bi se v knjižnici človek sploh moral obnašati kulturno in tiho. Mogoče pa je mene povozil čas…

    @Cyco: Hja, to se pač dogaja v sodobnem svetu, kjer ima kvantiteta pač prednost pred vsem drugim, posledice pa se poznajo nekoliko pozneje

    @Hex: Amen :*

  16. Bianca - 15.4. 2008 ob 17:47

    filme, ki (pričakujemo vsaj) nas bodo prevzeli, je treba gledati sam… al pa sem tudi jaz že stara…

  17. Doktor Živago - 15.4. 2008 ob 20:41

    Jaz sem nad Kolosejem tako razočarana, da ne hodim več tja. Sem si ogledala The Mist na računalniku doma in bi totalno ponorela, če bi me kdo motil zraven pri ogledu. Lepo si doma oglej, pa se izogneš zgornjemu terorju. ;) In kakšen se ti je zdel konec?

  18. Tomaž Z. - 15.4. 2008 ob 23:29

    @Volk:

    Biolosko dejstvo je, da na cloveskem telesu zivijo bakterijske kulture — gre pac za besedno igro na racun besede “culture” ;)

    Da pa ne bos zivel v zmoti, da je tako nekulturno obnasanje mladine le manjsinsko.. taiste frajle mirne vesti mecejo smeti po tleh, se derejo z enega konca avtobusa na drugega, taiste frajle puscajo zenske wc-je v (pogostokrat) slabsem stanju kot so moski wc-ji… The list could go on and on.

    Gre pac za generacijo, ki odrasca s prakticno neomejeno svobodo, in to samo zato ker starsi nimajo energije/casa ukvarjati se z njimi, ter jim rajsi dajo nekaj denarja, samo da jih spravijo iz hise in imajo mir pozno popoldne, ko pridejo iz sluzbe.

    In tega bo vedno vec…

  19. Chiara - 16.4. 2008 ob 14:32

    Če mi le uspe in ni nasledni dan pričakovano naporen, grem v kino med tednom in ne prej kot 20.30 … praviloma je takrat nevzgojenih faktorjev precej manj kot med vikendom ;)

  20. Alex van der Volk - 18.4. 2008 ob 16:22
    Alex van der Volk

    @Bianca: Ja, samo potem si prikrajšan za marsikateri užitek, ki ti ga lahko dasta kvalitetna slika in zvok

    @Doktor Živago: Verjamem na besedo, ker to je en tak film pri katerem dejansko potrebuješ mir. Konca pa vseeno ne bom komentiral, ker mi gre malo na živce da vsi trobijo kakšen zakon konec ima film. Občutek imam kot da ni nihče gledal “skozi” film, čeprav seveda dopuščam možnost, da je veliko ljudi vseeno razumelo sporočilo. Jaz si bom film vsekakor še kdaj ogledal, tako kot sem si že več kot desetkrat pogledal Kaznilnico odrešitve in Zeleno miljo. Za konec pa lahko rečem še to, da sem vesel, ker Darabont tako redko dela filme. Kar se mene tiče je pač enostavno predober, čeprav mogoče res ni za čisto vsakega gledalca

    @Tomaž Z.: Hvala za pojasnilo, dejansko nisem razumel namiga, dokler ga nisi razložil

    @Chiara: Verjemi, da je bila tokratna izkušnja zame in za Volkuljo več kot dovolj. Pred osmo ali še raje deveto zvečer ne grem več v kino

Na vrh

Komentiraj