Iz volkovega b(r)loga

Oprostite, ali govorite primorsko?

Šit, kaj pa če ima Janša prav? (zgodba o treh belih štrucah)

Komentiraj

Objavil/a Alex van der Volk 10.01.2008 ob 11:34 ob 11:34 pod Žlica pelina

Pozdravljena, Slovenija

O standardu v Sloveniji, nad katerim vsi samo jočejo, ravnajo pa povsem obratno kot govorijo njihove besede, sem prav pred kratkim že pisal, kmalu nato pa mi je sledila tudi Miss Nymphee. Toda včeraj dopoldne sem dobil samo še en dokaz več kako zelo so bile moje besede resnične. In ne, tokrat ne nameravam dolgoveziti.

Ne vem če sem vam že povedal, da plastične vrečke na bencinskih črpalkah, ki so šoferjem in sopotnikom včasih tako zelo priročne, praznimo mi. Saj zagotovo vsi veste, kje jih najdete. Na betonskem “otoku” je ponavadi stojalo z dvema plastičnima škatlama v katerih je papir, pod tema škatlama najdete plastične rokavice, nekoliko bolj spodaj vodo in brisalce, če si kdo želi očistiti vetrobranska stekla, še nekoliko bolj navzdol pa je koš za smeti, ki se sorazmerno z njegovo majhnostjo zelo hitro napolni. No, te vrečke pač menjamo mi, več ali manj redno in vsakodnevno. Ponavadi za to poskrbita delavca, ki sta v nočni, če pa res nimata časa (ali volje), pade ta umazan opravek na enega od jutranjih.

In tako se jaz včeraj dopoldne spravim k menjanju teh vrečk, vsako posebej zamenjam in vse do sedme ni bil ta opravek čisto nič posebnega, pri sedmem košu pa mi je vzelo sapo. Ne, koš ni bil tako zelo umazan, tudi kakšne živali ni bilo v njem in nobene narkomanske igle1. V ta tesen koš za smeti so bile namreč stlačene tri nedotaknjene bele štruce kruha! Firbec mi seveda ni dal, da jih ne bi potipal in čeprav nisem strokovnjak za kruh, lahko z gotovostjo trdim, da so bile vse tri štruce stare največ štiriindvajset ur in tako popolnoma užitne.

Kaj se dogaja, ljudje? Smo sploh normalni? Žal mi je, da moram trkati na vest, ampak drugače očitno ne gre več. Okej, tudi mi na črpalki kruh, ki je že preveč trd “damo k kraju”, toda ko šofer, ki nam iz Grajskih pekarn dostavlja zamrznjen kruh, pecivo, burek in pizze, potrdi odpis, kruh kakšen od zaposlenih vedno odnese domov, češ da je za prašiče še odličen, čeprav je že malo plesniv in trd kot kamen. Nič ne rečem, tudi meni se včasih doma strdi kakšna skorja kruha, na katero pač pozabim, ampak za Božjo voljo, saj se da iz njega vendar narediti drobtine, če nič drugega pa z njimi nahraniš golobe. Pa četudi kakšno trdo in neužitno skorjo le vržeš v smeti, ampak tri bele in še mehke štruce kruha!? Ne, ne bo še konca, pravim jaz. Še zelo dolgo ne.

In veste kaj je pri vsem tem zabavno? Da lahko premier očita ljudem kruh v smeteh in vsi bomo zagnali vik in krik in ga obtoževali laganja, oholosti in še česa. Mogoče pa bi resnično morali samo večkrat pogledati v najbližji kontejner, saj bi samo tako ugotovili koliko stvari, ki bi resničnim revežem prišle še kako prav, nekateri zmečejo vanje.

Ah ja, najbrž vas zanima kako so končale tiste tri štruce. Ne, nisem jih imel srca vreči v kontejner. Spravil sem jih pod mizo v čajni kuhinji in bržkone bi ravno tako končale v smeteh (še ena potrditev moje teorije), v kolikor se ne bi na črpalki pojavil šofer, ki ima doma kmetijo in nas vedno žica za star kruh, nakar sem mu jih podaril.

Lep dan vam želim in prosim vas, res vas prosim – ne mečite kruha v smeti, nekateri nimajo denarja zanj.

  1. vse troje mi je sicer že dobro znano [nazaj gor]
  • Share/Bookmark
 
34 odgovorov na “Šit, kaj pa če ima Janša prav? (zgodba o treh belih štrucah)”
  1. Insomniac - 10.01.2008 ob 11:39
    Insomniac

    To je zarota. Janševi pomočniki berejo tvoj blog in vejo, da si zvezda, da znaš vplivati na ljudi. Zato so ti podtaknili 3 bele štruce. Ja, tako je, ko se bližajo volitve.

    Kaj pa če je vse res?

  2. Alex van der Volk - 10.01.2008 ob 11:45
    Alex van der Volk

    Bi se smejal, če bi bilo smešno, Insomniac. Ampak tri še skoraj sveže bele štruce v smeteh meni niso smešne, oprosti

  3. had - 10.01.2008 ob 11:46

    @insomniac: dobra teorija zarote.. :)

    ja, se strinjam.. kruh je dragocen.. in nekateri ga nimajo..

  4. Alex van der Volk - 10.01.2008 ob 11:46
    Alex van der Volk

    Aja, pozabil sem pripisati, da mi ni bilo, odkar tehtam ali bi kupil nov telefon ali ne (in ne, še vedno ga nisem), še nikoli tako žal, da nimam pri sebi Nokie N73

  5. vetrnica - 10.01.2008 ob 11:50
    vetrnica

    glih sm hotla vprašat, da kako to, da nisi pofotkal in nalimal slike zravn. To bi blo pa res za videt, sem najprej mislila, da si JJ zmišljuje.

  6. dare - 10.01.2008 ob 11:53
    dare

    Še vedno je pač treba priznati, da nimamo ogromnih množic tistih pravih siromakov. Še manj pa jih je bilo v preteklosti in zaradi relativno dobrega standarda v preteklih desetletjih je zgleda zatajila vzgoja glede spoštovanja do hrane in ostalih osnovnih stvari. Kdor pa je res v težavah ali pa je bil v preteklosti se ne obnaša tako in bi mu ob branju tvojega posta verjetno stopile solze v oči ali pa bi ga vsaj pošteno jezilo. Posploševanje pa seveda tudi ni povsem na mestu…takšni tipi pač obstajajo in mečejo slabo luč na vse!

  7. štulič - 10.01.2008 ob 11:59

    Kaj, če je kruh kontaminiran in si s tvojim petrolarkim srcem in mozgomzastrupljal!? Jao. Duhabrižnik! Ne dam objem_poceni press!

  8. Insomniac - 10.01.2008 ob 12:01
    Insomniac

    @Volkec: Nisem hotel biti smešen. Hotel sem povdariti to, kar si ti napisal. Kruh v smeteh se res dogaja! Dejstvo je, da nekateri imajo toliko vsega, da se ti obrne želodec, ko vidiš kaj počnejo z denarjem. Razmišljal sem na primer o vseh dragih avtomobilih, ki kurijo toliko bencina, da bi lahko nahranil celo družino. Da o ceni takega avtomobila sploh ne bi. Kaj je to drugega kot pa metanje denarja/kruha v smeti. Ampak ne, take avtomobile jim večina (me excluded) celo zavida. Čuden je ta svet.

  9. Alex van der Volk - 10.01.2008 ob 12:04
    Alex van der Volk

    @Vetrnica: Saj ti pravim, da se grizem zaradi tega… Grrrrr

    @Dare: Seveda posploševanje ni nikoli dobro, dejstvo pa je, da sem jaz v smetnjakih kruh videl že velikokrat. Jasna stvar, da ga nisem šel vedno znova otipavati, me je pa vedno znova bolelo srce. In tega kruha bi bila kakšna družina, ki nima za kruh, ali navsezadnje kakšen resnično lačen klošar (ne len mladenič, ki bi sendvič, če mu ga prineseš vrgel v smeti) resnično vesela

    @Štulič: Če mi poveš en verjeten razlog zakaj bi bil kruh lahko kontaminiran in ga je zato nekdo vrgel v smeti, ti bom rekel, da imaš mogoče celo prav. Pa ne mešaj hrušk in jabolk, hvala

  10. Alex van der Volk - 10.01.2008 ob 12:05
    Alex van der Volk

    Pošten odgovor, Insomniac. Ja, narobe sem te razumel, priznam

  11. Insomniac - 10.01.2008 ob 12:12
    Insomniac

    Saj včasih tako napišem, da kasneje še sam ne vem točno, kaj sem hotel. Samo, da sva prišla na isto valovno dolžino :D

  12. štulič - 10.01.2008 ob 12:19

    Hruške in jabolka, se izredno dobro mešajo! (v sadni kupi al’ solati) En vbrizg kontaminirane substance v napr. kruh pa lahko povzroči smrt več ljudi oz. živali. Če si dobil tako “odgovorno” službo, bi te morali poučiti tudi o subverzivnih dejavnostih (sploh na bivši meji) kar je osnoven namen teroristov. Poleg tega je primerjava tvojega nesmoternega dejanja z opozorilom predsednika vlade, irelevantna. Takšne primere širjenja kontaminiranih substanc, je nujno potrebno prijaviti!!!

  13. Alex van der Volk - 10.01.2008 ob 12:20
    Alex van der Volk

    Ja, prav gotovo je nekdo pomislil, da bom jaz videl kruh v smeteh in ker me bo bolelo srce, ga bom vzel iz smeti in ga dal kmetu, ki bo z njim nahranil prašiče, zaradi česar bo zbolelo pol Dolenje Trebuše. Dej, saj še sam sebi ne verjameš kar govoriš. In zakaj bi bila primerjava irelevantna? Janša je rekel, da ni tako slabo, saj iz smetnjakov gledajo štruce kruhe, jaz pa sem postavil trditev, da je očitno (glede na mojo izkušnjo) imel celo prav. Pa prijavi me, kaj sploh še čakaš?

  14. Morska - 10.01.2008 ob 12:51

    Janša seveda ni lagal, ker se v smeteh res najde veliko stvari, zato pa marsikdo tudi brska po njih, zaman ne bi. Prva, ki greši, sem tudi sama, ker sem zmetala v smeti veliko preveč hrane, ki se je pokvarila. Tudi kruh. Zato toliko bolje vem, da ljudje res mečemo hrano v smeti. Ali sem do tega ravnodušna? Ne, nisem ponosna na to..sem pa napredovala… kruha ne kupujem več, ali pa ga kupim v res malih količinah. Ravno zato pa sem bolj ali manj ravnodušna do vsega stoka in joka okrog podražitev, ker tisti, ki res nima, sploh ne jamra, ampak najbolj jamrajo ravno tisti, ki so največji “grešniki”.

  15. Alex van der Volk - 10.01.2008 ob 12:56
    Alex van der Volk

    No, Morska, moj link zgoraj bo torej pravi zate, kar pokukaj, ker sva očitno prišla do popolnoma istih ugotovitev

  16. akvarij - 10.01.2008 ob 12:57
    akvarij

    Svet bo šel v maloro ravno zaradi tistih, ki mečejo še dober kruh v smeti. In njim tega ni mar, verjemi. Zase imajo, drugi pa jih ne brigajo!

  17. Kašpar - 10.01.2008 ob 14:54
    Kašpar

    Lepo, da nisi vrgel kruha proč.

  18. anka - 10.01.2008 ob 15:53

    To je pa res lepo, da ga nisi vrgel v smeti. Nas so vedno učili, da ga moramo poljubiti, če nam pade na tla in da ga ne smemo vreći v smeti (iz študenta smo ga vedno prinesle domov za živino). Tako moji sestri še danes ostanke prineseta k mami, da ga pokrmi kokošim. Do kruha ni nobenega odnosa. Predvsem t.i. revni, nižji sloj nima odnosa. Mediji pa samo napihujejo te podražitve. Pri nas (pa tudi pri vseh mojih sosedih in prijateljih) nikoli ni bil hladilnik tako poln kot je dandanes. Pa napihujeo podražitev olja in to. Koliko olja pa porabi ena družina na mesec. En liter? in? Prej so dali 1 EUR sedaj dajo pa 1,2 EUR/mesec. Velika stvar, ja. Poleg tega ima ta družina 5 mobijev za katere dajo na mesec 150 EUR in se nihče ne razburja. Revni in ubogi so samo bolni ljudje ali pa stari, ki nimajo dohodkov. Drugi pa naj delajo. Ko rabiš koga za kakšno delo pa nikogar ne dobiš. “Ta revnim” je še najbolj izpod časti, da bi ti kaj naredili. Pa včasih prosim in obljubljam, da bom plačala in se jim ne da in konec. Ko sem jaz študirala sem likala pri dveh družinah in sem bila prav ponosna, da se sama preživljam.(je bilo zadosti za študij in žur) Meni se nihče ne smili.

  19. Irenca - 10.01.2008 ob 16:12

    Volkec, ala ti vera!

    Anka ti si pa z vsakim tvojim zapisom bolj všeč. Res.

  20. neprebujeni - 10.01.2008 ob 18:52

    Volk,malo je tako dobrih ljudi, da bi kruh vzeli in ga shranili za šoferja, ki bi ga namenil za krmo živine. To je častno dejanje, kjer razum prevlada nad ponosom, sramom ali biločem.Jaz osebno bi omenjen kruh pustil tam, kjer je bil – v smeteh.Mogoče zaradi sramu, čeprav bi globoko v sebi vedel,da tisti, ki je tele štruce zavrgel, se mu zna nekega dne maščevati. Jaz osebno raje kupujem manj kruha, pa imamo na rezervi še prepečenec. Zgodi se, da včasih ostane hrana, ki se pokvari in se mora metati stran.Takrat se resnično ne počutim dobro. O politiki, J.J, kruhu in še marsičem, bom pa raje molčal.

  21. Andrej - 10.01.2008 ob 21:17

    Te tri štruce kruha še niso nič… če bi delal na Pecivu (kjer sem pred meseci nekaj mesecev delal jaz), bi se šele zgrozil… tam vržejo stran vsaj tri polne kontejnerje peciva (kruha, pizz ter vseh vrst slaščic) na dan… tako pač je, hrani v pekarnah in raznih slaščičarnah po določenem času pač poteče rok do katerega se ta hrana lahko proda, potem pa to roma v kontejner… in kot sem že napisal je te hrane samo na Pecivu za vsaj tri kontejnerje dnevno… in koliko je še takih podjetij, ki se ukvarjajo s podobno dejavnostjo in se tam dogaja isto… ja, najprej te v šoli učijo, kako se kruha ne meče stran, ker so na svetu lačni otroci ki bi bili ob takem dejanju zgroženi, potem ko se po šoli zaposliš pa vidiš drugo, realno plat medalje… vsi namreč vemo, da so razni gospodje v kravatah, ki iz pisarn vodijo vse te posle, šolani in razgledani ljudje, ki zagotovo vedo, da so na svetu tudi lačni, pa kljub temu… jp, my friends, tako je to… v šoli te učijo kako BI BILO PRAV, da bi bilo, v službi pa potem vidiš kako DEJANSKO JE… kruta realnost…

  22. Andrej - 10.01.2008 ob 21:19

    Droben popravek k prejšnjemu vpisu… pomotoma sem napisal, da sem na Pecivu delal pred nekaj meseci, v resnici pa sem tam delal pred nekaj leti za par mesecev…

  23. Mikec - 11.01.2008 ob 19:45

    Na leto trgovci in ljudje doma zavržejo 25 000 ton kruha oz. za 30 milijonov evrov kruha! Halo. To je šele podatek, ki vzame sapo. In če malo poračunamo je to 29 kg kruha na dan na osebo!

    To so ugotovili v Tedniku, tako da ni zraslo na mojem zelniku.

  24. dare - 11.01.2008 ob 23:44
    dare

    Trgovci ga toliko vržejo zato , ker ga nabavijo preveč. Preveč ga pa nabavijo, ker morajo za zadovoljitev spoštovanih strank imeti vedno na voljo petdeset vrst kruha. Tudi v nedeljo petnajst do dvanajstih.

  25. nimfa - 12.01.2008 ob 00:15

    Se mi zdi, da je tudi oddaja Preverjeno že en čas nazaj dobesedno brskala po smeteh v različnih Ljubljanskih predmestjih in našli so, če se izrazim po domače, svega i svašta. Kruh, celo glavo solate (frisne), puranje zrezke (originalno zapakirane z nepretečenim rokom uporabe) in še precej povsem uporabnih zadev.

    Mogoče je vse skupaj na nek način res psihološka posledica preteklosti – med vojno ni bilo ničesar, v socializmu je bilo na videz vsega dovolj, a nobene prave izbire, stari starši in starši so otroke, v želji nuditi jim nekaj boljšega, nehote razvadili in nakupovanje danes in ravnanje z dobrinami je samo odsev preteklih, sedanjih in prihodnjih travm…

  26. Alex van der Volk - 12.01.2008 ob 15:54
    Alex van der Volk

    @Andrej: To je spet nekaj drugega. Ljudje v trgovini pač zahtevajo svež kruh in po koncu obratovalnega časa, se trgovine in pekarne pač na hitro znebijo starega. Bi se pa vsekakor lahko zmenili z marsikaterim kmetom, ki bi ga hvaležno sprejel za živino. In verjamem da bi bila za živali to bolj koristna hrana od vsake kostne moke.

    @Mikec: Tudi sam sem gledal to oddajo pred časom. In zdi se mi enostavno žalostno.

    @Dare: Word!

    @Nimfa: Zanimive misli. In bržkone tudi resnične

  27. Mikec - 12.01.2008 ob 17:28

    Se opravičujem za napako v mojem komentarju. Znese namreč 0,035 kg na dan na osebo, kar je še vedno dovolj (žal je windows kalkulator preveč primitiven pri postavljanju prioritet pri računskih operacijah)

  28. buhtl - 13.01.2008 ob 14:20

    @Volk: zanimivo sklepanje – 3 štruce kruha v smeteh? Torej povprečni Slovenec meče kruh v smeti, zamislimo se! Ko naslednjič dobiš stranko v Audiju A8 s SLO registracijo, bo to pomenilo, da imamo povprečni Slovenci res “hude” avtomobile? Osebno na to gledam malo drugače: kruh je v smeti odvrgel nekdo, ki res NIMA NOBENEGA ODNOSA do kruha (in verjetno tudi do vsega ostalega ne), ker ima pač VSEGA PREVEČ. Kar pa prvemu ministru ne daje nobene osnove, da bi socialne probleme odpravljal “s kruhom v smeteh”.

    Vsekakor pa roka za to, da si kruh “dostavil” na pravo mesto.

    @Anka: Čeprav ne verjamem v Boga, si včasih zaželim, da bi se znašel v njegovi vlogi. Tebi bi “podaril” kakšno leto samohranilskega življenja s tremi otroki in bolehno mamo v podnajemniški luknji, za katero bi dajala polovico svojih mesečnih 300 in še nekaj Evrov, ki bi jih prislužila kot snažilka, recimo. Verjamem, da bi to prineslo nekaj barv v tvoj črno-beli svet, v katerem velja: delaš = imaš, ne delaš = nimaš oziroma imaš = delaš, nimaš = ne delaš. Za to obdobje bi seveda “zapovedal” vsem okoli tebe, da se jim ne smeš niti najmanj smiliti. Tebi se nihče ne smili, morda bi se potem smilila vsaj sama sebi.

  29. Andrej - 14.01.2008 ob 20:16

    Buhtl, Anka je hotela samo povedati (tako sem jo vsaj jaz razumel), da je ogromno ljudi, ki jokajo in se pritožujejo, popolnoma nič pa ne naredijo za to da bi se njihova situacija izboljšala (čeprav bi lahko kaj naredili), ali pa jim v resnici sploh ne gre tako slabo kot govorijo… no, obstajajo pa seveda tudi ljudje, ki jim gre resnično slabo in si kaj dosti ne morejo pomagati in tem se vnaprej opravičujem, če bo morda kdo od njih prebral moj vpis in se počutil užaljen… ponavadi tisti, ki jim gre resnično slabo in ki si nimajo možnosti pomagati, tega ne obešajo na veliki zvon… sicer pa je Volk pred novim letom o tem že pisal v nekem drugem blogu (se ne spomnim točno naslova)…

  30. buhtl - 15.01.2008 ob 07:51

    @Andrej: No, ti si to povedal dosti bolj “po človeško”, in tud bolj precizno, bi rekel. :)

  31. buhtl - 15.01.2008 ob 07:54

    PS: aja, Volk, čestitam za RD, nism takoj opazu.

  32. anka - 15.01.2008 ob 11:51

    Ja Buhtl, seveda obstajajo ekstremni socialni primeri, ki res težko živijo (sem jih tudi zgoraj navedla): stari ali bolni ali oboje. Ali pa jih je druga nesreča udarila, a ti so kot je že povedal Andrej ponavadi tiho. Jamra in vpije kako težko živi, pa danes vsak bedak, ki se mu ne da delati, ali pa bi se lahko malo drugače obrnil in bi čisto dostojno preživel. Žal je resnična revščina povezana največkrat z alkoholom, ali drugo težko boleznijo, od česar družba dostikrat kar dvigne roke. Če pogledamo po svoji okolici za res hudimi socialnimi stiskami, so na žalost in trpljenje otrokov, skoraj vedno povezane z alkoholom.

  33. buhtl - 16.01.2008 ob 11:29

    @Anka: OK, ostajava vsak pri svojem. Zaključeno.

  34. Kobrowsky - 18.01.2008 ob 18:23

    Suh kruh, kise potém obzau žitju vode napihne, je smrdza go lóbe.

    Preklét bódi, tičemrznež!

Na vrh

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !