Iz volkovega b(r)loga

Čista vest je le simptom slabega spomina

Ker je seks tudi odgovornost

Komentiraj

Objavil/a Alex van der Volk 27.9. 2007 ob 06:34 pod (Po)nočna filozofiranja, Srčni ljudje, Šnopčki za dušo

Dobro jutro, Slovenija

Ježeš, kakšno lepo jutro se prebuja v naši majhni Sloveniji. Zunaj je še vedno trdna noč in Novo Gorico spet neusmiljeno pere dež, a v meni je to jutro gola radost in ljubezen. Ne, ne ustrašite se, ne bom spet nakladal o Upanju, ljubezni in veri, ampak na to jutro zares čutim ljubezen v pravem pomenu besede. Zakaj je temu tako bom vseeno (enkrat za spremembo) obdržal zase, a sam rad verjamem, da se tako velikokrat počuti Mojca z Obale.

Že nekajkrat sem omenil, da najbolje prodajanega slovenskega dnevnika, Slovenskih novic ne maram preveč. Za moj okus so vse preveč rumeni in senzacionalistični, čeprav včasih brez pravega razloga. Nič ne rečem, skupaj s skladom Ivana Krambergerja so pomagali že veliko ljudem v stiski in včasih dejansko opozorijo na krivico, ki se je zgodila malemu človeku, a »mrhovinarstvo« je pri njih več kot očitno. Tako ponavadi preberem vice na zadnji strani in »klepetalni« kotiček Štefana Klepa, kakšnega od člankov pa le v primeru, če mi le-ta dejansko pade v oči. In včeraj zjutraj se je to po dolgem zgodilo. Na naslovnici se je kot ponavadi bohotil masten naslov, ki je šel nekako takole: Zavržena Vita je zdaj živahna Mojca. Ker me je nedavni detomor nekaj ur starega novorojenčka pretresel do obisti, sem še pred branjem vicev obrnil na tretjo stran in v nekaj vdihih prebral cel članek. Da ne bom pretirano dolgovezil, naj pojasnim, da je Mojca petnajstletno dekle z Obale, ki je posvojenka svojih staršev, kar samo po sebi ne bi bilo nič tako nenavadnega, če ne bi Mojce petnajst let nazaj našli v smeteh, zavite v polivinilasto vrečko. K sreči jo je našla starejša gospa in novorojenko, ki so ji sprva nadeli ime Vita, so v bolnišnici rešili. Zdaj, petnajst let po tem je živahna in zdrava najstnica, polna življenja in elana in premišljuje o tem, da bi nekoč delala z otroci…

Članek mi je po dolgem času v oči privabil solze sreče. Toda zraven njih je prišla tudi sveta jeza. Kako je to mogoče!? Pa kakšen človek lahko naredi kaj takšnega? Za Božjo voljo (v tem trenutku besede »prekleto« enostavno ne morem napisati), imel sem to srečo in takorekoč privilegij, da sem v rokah držal le nekaj minut staro štručko, ki je zdaj zdrav in nagajiv Volkec… Kako lahko nekdo sploh pomisli na to, da živo bitje, sad tvojega telesa vrže v smeti kot ničvredno igračo!!?? Da ga dobesedno obsodi na smrt! Prekleto, želodec se mi obrača ob misli na to, da je nekdo zmožen takšnega sprevrženega in nizkotnega dejanja.

Hja, lahko da me bo ta trenutek kdo napadel, češ, da na tem svetu obstajajo ženske, ki nimajo ničesar, ki so bile posiljene, ki so jih starši prav zaradi nosečnosti vrgli na cesto, ki se preživljajo kot prostitutke pa se jim je zgodila nosečnost… Vse je res, toda samo minutko prosim. Kaj na tem svetu ne obstajajo domovi prav za ženske, ki so žrtve nasilja, ali zapuščene od vseh? Kaj na tem svetu ni stanovanj, pred vrata katerih bi lahko položile malo štručko, ki so jo pravkar rodile? Če imajo stanovalci kaj vesti (in 99 procentov bržkone je takšnih) bodo zanjo poskrbeli vsaj s tem, da jo bodo odpeljali v bolnišnico. Ampak ne, malo nedolžno bitje morajo resnično obsoditi na smrt, ki med raznoraznimi odpadki še prehitro pride. Res je, sploh ni nujno, da to stori mama (če si ta naziv seveda sploh še lahko zasluži), mogoče to naredi tudi nasilni oče (ponavljam opombo iz prejšnjega oklepaja), a razlike tu ni nobene. Nehati moram, ker se mi obrača želodec. Dobesedno!

Ja, seks je lepa stvar. Kar se mene tiče, je eno najvišjih duhovnih in najlepših telesnih izkustev. Ko se združita telesi dveh ljudi in se njuna energija združi v eno. In veliko let nisem hotel verjeti v to, a seks dejansko je odgovornost. Velika odgovornost. Na tem svetu ni stoprocentne zaščite in nezaželena nosečnost1 se lahko zgodi čisto vsakomur. Toda če sta dva devet mesecev nazaj uživala v združitvi, kje je zdaj njuna odgovornost do malega in nedolžnega bitja? Ne, za kaj takšnega ni opravičila in ga ne more biti. Nikoli!

Mojco očitno varuje njen mali osebni angel. Sam verjamem, da tudi mene in čisto vsakogar na tem svetu. A kje se angel izgubi v primeru novorojenčkov, ki se nikoli ne zavejo kakšno veliko krivico so jim naredili starši, ki so jih spočeli, je zame nerešljiva uganka.

Jutri boste za moje (po)nočno filozofiranje žal prikrajšani, saj sem si zaradi prav posebnega dogodka uspel izprositi prost dan (khm… noč), do naslednjega jutranjega (in sam upam, da tudi lepšega) prispevka pa vam želim en čudovit dan in če vam bo šlo čisto vse narobe, se spomnite, kakšno srečo imate, da sploh ste živi.

Lahko noč vam želi

Vaš Volk

  1. ki je v veliki meri posledica neizobraževanja otrok v šolah, a to je neka druga zgodba, ki z današnjo nima povezave [nazaj gor]
 
20 komentarjev na “Ker je seks tudi odgovornost”
  1. NeMirna - 27.9. 2007 ob 08:13
    NeMirna

    “…a seks dejansko je odgovornost. Velika odgovornost. Na tem svetu ni stoprocentne zaščite in nezaželena nosečnost1 se lahko zgodi čisto vsakomur. Toda če sta dva devet mesecev nazaj uživala v združitvi, kje je zdaj njuna odgovornost do malega in nedolžnega bitja? Ne, za kaj takšnega ni opravičila in ga ne more biti. Nikoli!”

    RES JE!!!

  2. Tomaž Z. - 27.9. 2007 ob 08:43

    Sam sem vedno govoril.. Najvarnejsa oblika kontracepcije je pogovor, da ti zmanjka casa za karkoli drugega. ;)

  3. sosed - 27.9. 2007 ob 13:14
    sosed

    žal se mnogi te odgovornosti ne zavedajo. poleg tega, da se mi podobno kot tebi obrača ob misli, da je nekdo lahko sposoben takšnega dejanja, mi pri vsem skupaj ne gre v račun, kako nosečnica lahko prikrije izginotje novorojenčka. pa jebemti, saj nekje mora biti evidentirano, da je rodila, razen če je to storila na skrivaj, kar pa resno dvomim…

  4. Leenca - 27.9. 2007 ob 13:29

    Tudi jaz se čisto strinjam z vsem napisanim! Mislim tudi, da ne bi smeli govoriti o “pravici do splava”, ampak o otrokovi pravici do rojstva. V primerih, ko ženska ne more (ali ne želi, če je bila npr. posiljena) obdržati otroka, bi morala posredovati država, mamici omogočiti, da v normalnih razmerah donosi in rodi otroka, nato pa zanj poskrbeti, ne pa, da se ženska lahko kar odloči za splav, se vam ne zdi? Takole pa, ko je “mama” otroka že rodila, pa enako - če ga res ne more obdržati, naj zanj poskrbi država, ga prevzame in odda v posvojitev. V Sloveniji imamo tako majhen naravni prirastek, da bi se te stvari res morale urediti. Koliko parov pa si otrok želi, pa jih ne morejo imeti? Takšni bi zagotovo z veseljem poskrbeli za novorojenčka, za katerega ne bo poskrbela njegova prava mama. Volkec, kapo dol za tale prispevek!

  5. rox - 27.9. 2007 ob 13:42

    Krivo je katoliško okolje in stigma, ki se v takem okolju prilepi materam samohranilkam. Naši vrli kristjani “grešnico” zelo radi izobčijo iz skupnosti in ji grenijo življenje na vsakem koraku. Vem, ker sem sin samohranilke in vem, kakšna absurdna in zlobna šikaniranja je morala trpeti moja mati v svojem rojstnem kraju s strani spodobnih faranov (bljak).

    Taki pritiski detomora seveda ne opravičujejo, nikakor ne, a iz te prespektive je morda laže razumeti, kaj je ubogo mlado mamico prignalo do tako brezumnega dejanja.

  6. rox - 27.9. 2007 ob 13:53

    @leenca: O otrokovi pravici do rojstva ne moreš govoriti zato, ker v času, ko je splav opravljen, otroka še ni. Takrat je samo zarodek. Poleg tega pa - zakaj bi morala ženska, ki noče imeti otroka, zaradi ene zanositve vreči preč celo leto življenja? Zakaj bi se prebijala skozi muke nosečnosti, poroda in poporodnih travm? Nima smisla. Tiste, ki otrok nočejo, imajo pravico do tega, da se zarodkov (ne otrok) znebijo.

  7. Leenca - 27.9. 2007 ob 14:27

    @Rox: Hej, zarodek ali otrok … Zarodek v slabem mesecu dni, v času, ko se ženska šele zave, da je noseča, napreduje iz skupka nekaj celic v pravo malo bitjece - ima že nastavke za rokice, nogice, očke, ušesa … Ja, otrok je, in ne samo zarodek. Je živo bitje. O tem, da bi ženska “vrgla proč celo leto” pa skor ne moremo govorit; prvih par mesecev se ti itak skor nič ne pozna, ene pol leta se moraš malo bolj pazit, ampak za nadomestilo v šoli, ob delu itd. pa pravim, da bi država morala poskrbet! A se nam kaj gre za to, da bi se Slovenci ohranili? Sorry, nočem se prepirat drugač (:

  8. rox - 27.9. 2007 ob 14:50

    @leenca: jaz pa pravim, da zarodek nima pravice zasužnjiti ženske za celo leto. Ženska, ki je pripravljena žrtvovati leto dni svojega življenja zato da iz zarodka naredi otroka, ga bo že donosila, tista, ki pa ji ni do tega, pa ima pravico, da se temu izogne.

    Ker se tiče ohranitve Slovencev pa mislim takole: delitev ljudi na narode je popolnoma umetna. Med nami in npr. Bosanci ali Avstrijci bioloških razlik praktično ni, narod je kulturna kategorija, ki je dandanes, v luči globalne integracije, zastarela in preživeta. Poleg tega je narod kategorija, ki ljudi deli, ne združuje. Kar poglej Slovence in Hrvate. Praktično je to isti narod, priimki so enaki, jezik je zelo podoben, navade so praktično identične, to so ljudje, ki so več kot tisočletje živeli skupaj v slogi, medsebojni pomoči in prijateljstvu. Pa vendar se med seboj sovražimo samo zato, ker se eni imenujejo Hrvati, drugi pa Slovenci, ker je nekdo med temi ljudmi narisal črto, ji rekel meja in začel hujskati ene proti drugim. Za moje pojme je narod popolnoma brezumna delitev in votel razlog za medsebojno sovraštvo.

    Raje kot ohranitev Slovencev bi videl, da se med ljudmi uveljavi spoštovanje osnovnih civilizacijskih vrednot, ki so, mimogrede, v krščanstvu opredeljene kot deset božjih zapovedi, da bi se ljudje teh vrednot držali in živeli skupaj v miru, ne pa da se sovražijo samo zato, ker jih je nekdo nekoč na popolnoma absurden način razdelil v dve arbitrarni skupini.

    Tudi jaz se nočem prepirati, rad imam prijateljstvo, mir in sožitje.

  9. Leenca - 27.9. 2007 ob 22:26

    @Rox: Delitev ljudi na narode obstaja že od vedno, prebivalci so se delili na rodove, plemena itd., kar ti zelo preprosto dokažejo že (sorodni, a različni) jeziki, ki jih govorimo. Obstajajo različni narodi, med katerimi bi pa morali bit res bolj prijazni odnosi, v tem se 100% strinjam s teboj. (Tu res ne bi več o razlogih, zaradi katerih se ENI Hrvati in ENI Slovenci ne marajo, ker nismo vsi enaki, eni normalno, prijazno funkcioniramo in verjamem, da tudi ti.)

    Vseeno se mi pa zdi, da posamezen narod, pa če je še tako majhen, v sebi nosi čisto posebno zgodbo in poseben razvoj, drugačen od ostalih narodov. To ne pomeni, da se morajo narodi med seboj prepirati, kdo je boljši, ampak se kvečjemu učiti dobrih stvari drug od drugega. Tudi slovenska kultura naroda je nekaj posebnega in mislim, da bi se lahko potrudili in jo lahko ohranili (”zavarovali” je preveč bojni izraz, ne?). Vsak narod in njegova kulturasta dragocena že zato, ker sta prehodila tako dolgo razvojno pot in izoblikovala svoje posebnosti.

    Za naš mali narodek je skoraj dobesedno pomemben vsak otrok, ki se rodi. Glej, seveda se strinjam, da je splav v nekaterih primerih praktično edina opcija - ko mama ali/in otrok npr. ne bi preživela poroda, ko bi prošlo do kake komplicirane okužbe, ko bi bilo v nevarnosti materino psihično zdravje … Možnosti polno. Ampak prosim, predstavljaj si, da imaš na primer sinka, žena pa pričakuje še drugega otroka. Po mesecu dni nosečnosti vama povedo, da bo drugi otrok prizadet. Bi bil za splav? Če bi se prvemu otroku karkoli zgodilo, na primer nesreča, da bi ostal na vozičku, ne bi bil pripravljen storiti vse, da mu življenje polepšaš in olajšaš? Ziher bi. Zakaj bi to pripravljenost odtegnil drugemu otroku, ki ima samo to nesrečo, da še ni rojen?

    Pa na temo … Če je ženska že rodila, bi morala pa sama imeti dovolj vesti, da bi otroka res pustila, če ga je že morala, blizu kakih ljudi. Sama sreča za Mojco. To je najbolj zasskrbljujoče pri celotnem članku in komentarjih - da ljudem tako primanjkuje vesti, morale in spoštovanja do sočloveka. Začne se pri zavrženem otroku, konča se s svetovno vojno, to je tragika človeštva.

    @Volk: Oprosti, ker sem tako “zasmetila” … Za mir na svetu, ne bom več komentirala. Spoštujem vsako mnenje, svojega sem povedala in mi je zdaj dovolj.

    :*

  10. brad - 28.9. 2007 ob 08:37

    V končni fazi je itak vsega kriva RKC. O joj joj…

  11. Dave - 28.9. 2007 ob 08:59

    Če pogledamo na narod s stališča celotne populacije izumiranje sploh ni grozno. Večanje števila prebivalstva bo uničilo svet, pa naj se to sliši še tako grozljivo.

  12. pet-in-g-seks - 28.9. 2007 ob 18:48
    pet-in-g-seks

    ojoj, in v kakšni stiski mora biti mama, da se odloči, da bo tako zapustila novorojenčka!?!

  13. niki6 - 28.9. 2007 ob 19:08

    Ni v Slovenji kontracepcija brezplačna??Če nočejo otrok ali je res tako težko poskrbeti za kontracepcijo??Jaz ne razumem,pa splav je dovoljen,ko sem prebrala ta članek me je presunilo da ta ženska bi mogla biti v tranzitu čez Slovenijo,zato jo je tudi težko najti,drugače bi že nekdo opazil da je bila noseča,zdaj pa ni več!? Duševno stanje te “mame” katera je sposobna narediti kaj takega je sigurno vprašljiva,ker jaz niti nočem misliti da obstajajo ženske,prisebne,sposobne za takšno dejanje.Za njih,je zakonodaja absolutno preblaga.Ljubite se in pri tem ne pozabit na odgovornost.

  14. Samo - 28.9. 2007 ob 19:40

    Bravo, Volkec! Nikoli ne pišem komentarjev, tokrat pa ne morem mimo. Tudi sam nikakor ne razumem “ljudi”, ki zavržejo svojega komaj rojenega otroka v kup smeti. Morda bi pred štirimi meseci in pol preskočil komentar, ampak tudi sam sem takrat postal ati in imel v rokah majceno in nebogljeno bitje, ki v tistem trenutku sploh še ni dobro vedelo zase. Kadarkoli slišim za kašen detomor me prime, da bi uvedel šeriatsko pravo tudi pri nas. Zame tukaj ni milosti. Nikakršne. In je nikoli ne bo, pa naj si bo razlog za to kakršenkoli. Sploh ne vem, kakšna kazen bi bila za to lahko ustrezna. Dovolj črnih misli! Če bi ne bili tako zagamano “katoliški” in “bogaboječi” bi tudi pri nas morda kaj podobnega manjkrat slišali. Tako pa RKC s svojimi “božjimi” pomočniki na zemlji, ki med drugim nimajo niti sekunde izkušenj o družini in vzgajanju otrok, solijo pamet vsem, ki jim pridejo pred oči o tem, kako moramo živeti in kaj lahko uporabljamo za kontracepcijo. Kakšno svetohlinstvo in hinavščina. Imejmo se raje radi in živimo življenje vsak dan in ne jemljimo svojih bližnjih za nekaj podarjenega. Jutri jih lahko ni več. Carpe diem!

  15. majrim - 28.9. 2007 ob 19:59
    majrim

    v takih trenutkih človek nima besed…sploh,ko daš nekaj skozi in se trudiš imeti otroka,pa nikakor ne gre…pol prebereš nekaj takega in bi najraje preklel vse..zakaj ona lahko in jaz ne??…no,hvala bogu je medicina napredovala in sem lahko tudi jaz..opravičila za detomor pa ni- gledde na vso zaščito danes

  16. Maj - 29.9. 2007 ob 06:56

    Tako kot pravi Leenca bi morali ustanoviti neko ustanovo, ki bi prevzela vse otroke, ki jih ljudje zaradi kakršnega koli razloga nočejo.

    Obstajo družine, ki zaradi revščine(materialne ali pa tiste v glavi) nočejo otroka in res ne vem zakaj ne bi tem materam dali neko možnost kamor bi lahko povsem nekaznovano oddale(celo pomoč bi jim nudili) svoje otroke. Za te otroke pa bi potem poskrbela socialna služba in našla zanje primerne nadomestne starše-saj imamo v Sloveniji ogromno parov, ki bi si otrok neizmerno želeli in bi zanj več kot odlično skrbeli, četudi bi dobili te neželjene otroke.

    Res žalostno, da te ustanove še nimamo. Če folk noče otrok naj se jim omogoči ta možnost-ne pa, da se jih sili s to odgovornostjo. Itak taki otroke potem uničujejo, ker jih imajo za krivce vseh njihovih težav, zato je bolje, če bi taki otroci odšli v družine, kjer bi si jih zares želeli.

    Lp

  17. ninaa - 29.9. 2007 ob 07:51
    ninaa

    tudi jaz sem se sprasevala podobno… http://ninaa.blog.siol.net/2007/09/28/otrok-v-smeteh/ vcasih res ne mores verjeti kaj so ljudje zmozni,pomislis ce to sploh so ljudje..

  18. Mustang - 29.9. 2007 ob 10:06

    Lepo napisano. Tudi jaz sem podobnega mnenja. Prevzemi odgovornost za svoja dejanja, seveda.

  19. Mustang - 29.9. 2007 ob 10:06

    Rox, kako veš, kdaj je otrok otrok in ne več zarodek? So ti zdravniki oz, kaki drugi znanstveniki povedali?

  20. Saily » Objave » “Življenje. Živi svoje, preden ustvariš novo.” - 2.10. 2007 ob 15:16

    […] in da se z njo strinjam. Kaj je bil pravzaprav problem? Nosečnost mladih deklic. Kot je že Volk nekaj dni nazaj pisal, je seks ne samo užitek, ampak tudi odgovornost. Ampak tukaj ni šlo za […]

Na vrh

Komentiraj